ביטול המס על שתייה מתוקה וחד פעמי: הדרישה המלאה של יהדות התורה

לקראת ביטול המס שעורר מחלוקת וביקורת רבה בציבור החרדי, נחשף הסעיף המלא בהסכם הקואליציוני | המיסים יבוטלו ותישקל החזרת מס למי שמחזיק במלאי רב, ולצד ההחלטות הללו יתוקצב קמפיין שיעודד צריכה בריאה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/12/22 20:09 כג בכסלו התשפג

ביטול המס על שתייה מתוקה וחד פעמי: הדרישה המלאה של יהדות התורה
צילום: shutterstock

אחד המיסים המדוברים ביותר שהטילה הממשלה היוצאת היו המס על הכלים החד פעמיים והמס על השתייה המתוקה. המס, עורר את זעמם של המפלגות החרדיות, שהודיעו כי יפעלו לבטלו עם הקמת הממשלה.

ביטול המס, תיקצוב קמפיין

לפי הסעיף שעוסק בנושא בהסכם הקואליציוני, עם הקמת הממשלה צו תעריף המכס והפטורים ומס קניה על טובין בעניין כלים חד פעמיים ושתייה מתוקה, יתוקן ויבוטל, והממשלה תבחן את נושא השבת מס ליבואנים בציבור מחזיקים במלאי.

צילום: shutterstock

לצד ההחלטה על הביטול, בממשלה יתקצבו קמפיין שיעודד שמירה על איכות הסביב הושמירה על הבריאות. "לצד זאת הממשלה תתקצב קמפיין ציבורי בדבר השמירה על איכות הסביבה השלכות הנזקים הסביבתיים הנובעים משימוש בכלים חד פעמיים מפלסטיק וכן עידוד צריכת מזון בריא ומתן מידע בדבר הסכנות הבריאותיות הנובעות צצריכת משקאות עתירי סוכר".

הנתון של בנק ישראל חושף את הבלוף של רשתות השיווק

למרות המס שהוטל, מנתונים שמפרסם בנק ישראל עולה כי הרשתות מנצלות את הבלבול בציבור ומעלות את המחיר מעבר לשיעור המס שהוטל. בבנק ישראל ערכו בדיקה מייצגת למוצר אחד מבין המוצרים עליהם עלה המס - הכוסות החד פעמיים מפלסטיק. העלייה בפועל של מחירי הכוסות הייתה גבוהה ב-70% מזו הנגזרת מהטלת המס: עלייה ממוצעת של כ-22 ש"ח לק"ג לעומת עלייה של כ-13 ש"ח (11 ש"ח בתוספת מע"מ שחל גם על המס), הנגזרת מהטלת המס.