במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע: "נגבה החלטות ביטחוניות של הממשלה"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ התייחס לפיגוע בנווה יעקב ואמר כי הוא יגבה כל החלטה ביטחונית של הממשלה: "מול האויב המתועב שחוגג כעת, עלינו להיות יחד, חזקים ומאוחדים" | סמוטריץ': "זה במשמרת שלנו ובאחריות שלנו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/01/23 19:21 ו בשבט התשפג

במערכת הפוליטית מגיבים לפיגוע: "נגבה החלטות ביטחוניות של הממשלה"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תגובות במערכת הפוליטית לפיגוע בנווה יעקב: שבעה ישראלים נרצחו אמש (ו') בפיגוע בבית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים. שלושה פצועים נוספים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק. המחבל, עלקם ח'יירי, תושב א-טור שבמזרח ירושלים, בעל תעודת זהות כחולה, נוטרל ונשקו אותר במקום. בתוך כך, שני ישראלים נפצעו באורח קשה בפיגוע ירי בעיר דוד בירושלים. במשטרה הודיעו על העלאת הכוננות בבירה, ובצה"ל נערכים להסלמה.

יו״ר המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ הגיב לפיגוע וכתב כי ״שבעה נרצחים ומשפחות מדממות וכואבות שנפרדות מיקיריהן, אחרי הרצח המזעזע בנווה יעקב – משאירות חור בלב לכל ישראלי, לכל בן אנוש. יחד עם כל עם ישראל ליבי איתן, ואני נושא הערב תפילות להחלמת הפצועים משתי הזירות הקשות. מול האויב המתועב שחוגג כעת, עלינו להיות יחד, חזקים ומאוחדים וכך נהיה. נגבה החלטות ביטחוניות נכונות של הממשלה ונחזק את כוחות הביטחון שפועלים גם בשעות אלו לאיתור שולחי המחבלים וסייעניהם, כדי למנוע את הפיגוע הבא.

עוד הוסיף ואמר כי "חשוב לי להגיד לכל אזרחי ישראל – יש לנו כוחות ביטחון מצוינים, מסורים ואמיצים – שפועלים מזה קרוב לשנה בעצימות גבוהה ביהודה ושומרון בנוסף לכלל זירות הפעולה, שמנעו מאות פיגועים ואלפי מתים.  גם הערב כולנו אסירי תודה להם ומחזקים אותם. בשעות הקרובות אגיע לזירת הפיגוע, להתייחד עם זכר הנרצחים, להדליק נר ולהשמיע קול ברור מול הטרור. יהי זכר הנרצחים ברוך״.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סמוטריץ': "זה במשמרת שלנו ובאחריות שלנו"

עם צאת השבת, שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' הוציא הודעה בה התייחס לפיגוע וכתב כי "זה במשמרת שלנו ובאחריות שלנו. הבטחנו מאבק חסר פשרות בטרור וביטחון לאזרחי ישראל וכך בעזרת השם נעשה. הגיע עת מבחן. נעמוד בו בעזרת השם. תנחומים למשפחות הנרצחים, איחולי החלמה לפצועים, חיבוק גדול לכוחות הביטחון שעושים לעלות כימים למעננו, ותפילה לריבונו של עולם שיסייע בידינו להצליח".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סער: עם ישראל עומד מול טרור רצחני מצד אלה שאינם מקבלים את עצם קיומנו כאן

גם, שר המשפטים לשעבר וחבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי גדעון סער התייחס לפיגוע וכתב כי  "שבת קשה מאוד. לבי עם משפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. עם ישראל עומד מול טרור רצחני מצד אלה שאינם מקבלים את עצם קיומנו כאן. מול הטרור צריך לדעת לעמוד ביחד ונביס אותו - כמו תמיד - ביחד. אני מחזק את כל הכוחות בשטח: מפקדי וחיילי צה״ל, שוטרי משטרת ישראל וכל כוחות הבטחון".

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט פרסם הודעה בה הגיב לפיגוע הרצחני: "עם ישראל כולו מבכה את הירצחם של שבעה מבניו ובנותיו ומתפלל יחד לרפואת הפצועים. המחבלים לעולם לא ישברו אותנו. עם ישראל חי".