עמית סגל: כשהרפורמות יאושרו - השמאל צריך ללמוד מתומכי דרעי

הפרשן הפוליטי הסרוג ניתח את תגובתם של תומכי יושב ראש ש"ס אחרי החלטת בית המשפט העליון לפסול את מינוי לשר: "ברק, ברק, יעלון וגולן יכולים לקחת שיעורים בדמוקרטיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/23 13:19 כו בטבת התשפג

עמית סגל: כשהרפורמות יאושרו - השמאל צריך ללמוד מתומכי דרעי
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום שאחרי הפסילה הדרמטית. בית המשפט העליון החליט לפסול את יושב ראש ש"ס, שר הפנים והבריאות, אריה דרעי מכהונה כשר והרוחות הפוליטיות ממשיכות לסעור. דווקא עמית סגל ראה את החיובי בתגובותיהם של תומכי דרעי.

הקריאה של עמית סגל לאהרון ברק, אהוד ברק, בוגי יעלון ויאיר גולן

בציוץ בטוויטר כתב הפרשן הפוליטי של ערוץ 12: "ברק, ברק, יעלון וגולן יכולים לקחת שיעורים בדמוקרטיה מתומכי ש"ס".

הוא הסביר: "כמותם, גם תומכי דרעי ספגו החלטה מרה ולא דמוקרטית לטעמם מרשות שלדעתם כוחה התנפח מדי. הם לא איימו במרי אזרחי, לא בסירוב פקודה, לא במלחמת אזרחים ולא הרהרו בקול באי ציות. כך ראוי לנהוג גם כשהכנסת תאשר את הרפורמה".

העיתון של ש"ס במתקפה נגד בג"צ: "הגיעה העת להשיב מלחמה"

נזכיר כי הבוקר (ה') עיתונה של מפלגת ש"ס, "הדרך", תקף בחריפות את ההחלטה של בג"צ בעמוד שער ובמאמר מערכת חסרי תקדים.  בעמוד השער נמרחו אותיות קידוש לבנה: "בג"ץ נגד עם ישראל". בהמשך הובאו דבריהם של חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס שחיזקו את דרעי: "רבי אריה, חזק ואמץ". בכותרת המשנה נכתב כי מדובר בהחלטה "אומללה וצפויה" של שופטי בית המשפט העליון, וצורפו ארבעה מאמרים תחת הכותרות "לא תנצחו אותנו", "מקום הרשע", "הוא זכאי" ו-"בג"ץ, מי שמכם?".


(עמוד השער של העיתון, הבוקר)

במאמר המערכת נכתב: "עיקרון אחד, מתנשא ויהיר, מלווה את בג"ץ ושופטיו בשנים האחרונות: הוא הריבון, הוא הקובע, הוא המחליט, הוא המבין, הוא השופט והוא התליין. הם מבינים טוב יותר מאיתנו האזרחים מה טוב לנו. בשיטת חבר מביא חבר מטיפים לנו לדמוקרטיה ולערכים. גוף בלתי-מייצג, גזעני ואנרכיסטי. למותר לציין שאין שם כמעט מזרחים ושומרי מצוות. הם, הנאורים, מהצבע הנכון והצד הפוליטי הנכון - הם שיקבעו לישראל את המותר והאסור. מספיק שנים הורדנו את הראש. לא עוד. הגיעה העת להשיב מלחמה".