עיתונאית "הארץ" מתארת: "צ'אחלה שלא קיבלו אותה למועדון"

ענת קם בחרה לתאר במילים ציוריות במיוחד את המהלכים של חברת הליכוד גלית דיסטל אטבריאן: "מי שמתנהגת בערסיות היא ערסית, גם אם היא בכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/23 16:39 כד בטבת התשפג

עיתונאית "הארץ" מתארת: "צ'אחלה שלא קיבלו אותה למועדון"
גלית דיסטל אטבריאן, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

שרת ההסברה החדשה, גלית דיסטל אטבריאן, הקדישה את נאומיה מעל דוכן הכנסת כדי לספר על המהלכים הקרובים שהיא צפויה לקדם בתפקידה החדש. דיסטל ציינה כי היא מתכוונת "לתת פייט לתקשורת ולאקדמיה במטרה לשחרר את אזרחי ישראל מהדיכוי הפריוולגי שלהם". 

מי שהגיבה לדבריה של דיסיטל היא עיתונאית "הארץ" ענת קם, שהתפוצצה על חברת הכנסת בטוויטר וכתבה: "העליבות של האישה שלא קיבלו אותה למועדון אז היא באה לשרוף אותו. צ'אחלה היית ונשארת, וזה שתחריבי מה שנחשב אליטה לא יהפוך אותך לחלק ממנה". בהמשך הסבירה קם את השימוש במונח הבוטה  - "צ'אחלה" והסבירה: "כן בחרתי מילה בוטה ואם תגידו שזה גזעני אגיד שהכובע על ראשכם. מי שמתנהגת בערסיות היא ערסית, גם אם היא בכנסת". 

ענת קם

ענת קם צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כשנשאלה האם היא בעצם מודה שיש מועדון אליטסטי עם סלקציה שלא מקבל כל אחד ענתה קם, "לא, תיארתי את איך שאני מפרשת את החוויה שלה. *היא* חושבת שלא קיבלו אותה בגלל סלקציה, ולא, אולי - רעיון מופרך, אני יודעת - שהיא לא טובה מספיק, ולכן היא באה להחריב". 

כזכור, בנאום מעל דוכן הכנסת, פרסה שרת ההסברה את משנתה: "90% משופטי העליון הם אשכנזים, 10% הם מזרחים עכשיו אני עומדת ושואלת למה, הרי הפריפריה שולחת את ילדיה בהמוניהם לפקולטות למשפטים ואיכשהו הם לא מוצאים את דרכם לעליון. יותר מזה, כשהשופט עברון (אלרון ח.כ) היה אמור להתמנות באו וועדת ה- 2 ואמרה שהוא לא קורץ מהחומר – מאיזה חומר השופט עברון (אלרון ח.כ) לא קורץ? מהחומר האשכנזי". 

"נתניהו נתן לי אור ירוק"

דיסטל המשיכה ואמרה, "הדיכוי שלכם נגמר, הפריווילגיה שלכם הסתיימה", והוסיפה כי היא מתכננת מאבק בתקשורת ובאקדמיה: "כשרת ההסברה אתן פייט ראוי לתקשורת שמדבררת אתכם, ואתן פייט ראוי לאקדמיה שמגבה אתכם, ואני אעזור בקרב המאסף לשחרר את ישראל מהדיכוי הפריוילגי שלכם. אתם תאלצו להיות כאחד האדם".

אחת הדרכים בהן דיסטל מתכוונת לפעול היא רתימת משרדה להסברת המהלכים המשפטיים. דיסטל פנתה לראש הממשלה נתניהו בבקשה להקים מטה חירום להסברת רפורמת לוין. לטענתה הבהלה הציבורית שנוצרה "מהטעייה מכוונת מצד התקשורת ומפלגות השמאל - אני מתכוונת להנגיש לציבור את פרטי הרפורמה ולפרט את העבודות. נתניהו נתן לי אור ירוק. בקרוב ישראל תהפוך דמוקרטית יותר והציבור יזכה למידע עובדתי סדור".