במשטרה מבהירים: "לא נמנעה כניסתו של שגריר ירדן להר הבית"

שגריר ירדן בישראל, ר'סאן אל-מג'אלי, טען כי כניסתו להר הבית נאסרה על ידי כוחות הביטחון בהר | המשטרה פרסמה הודעת הבהרה: "הוא זה שהחליט לעזוב את המקום מיוזמתו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 17/01/23 15:01 כד בטבת התשפג

במשטרה מבהירים: "לא נמנעה כניסתו של שגריר ירדן להר הבית"
הר הבית, צילום: shutterstock

שגריר ירדן בישראל, ר'סאן אל-מג'אלי הגיע היום (ג') יחד עם הווקף הירדני לביקור בהר הבית. השוטרים שהיו במקום, שלא זיהו את השגריר הירדני, ביקשו ממנו לעזוב את המקום לאחר שהוא לא ביקש אישור. בעקבות כך, הערוץ הירדני, "א-רויה" פרסם כי המשטרה אסרה על אל-מג'אלי להיכנס לשטח הר הבית.

בתוך כך, המשטרה מיהרה להבהיר כי "בניגוד לפרסומים שגויים, לא נמנעה כניסתו של השגריר אלא הוא זה שהחליט בשלב מסויים לעזוב את המקום מיוזמתו, בהליך עדכון של השוטר את מפקדו וקבלת הנחיות מתאימות. לו היה ממתין מספר שניות נוספות היה נכנס פנימה לשטח הר הבית. נציין כי הליך תיאום מקדים עם המשטרה כמקובל- היה מונע כל עיכוב בכניסת השגריר להר הבית, וצר לנו על פרסומים כוזבים ביחס למקרה זה".

מלך ירדן מאיים: "יש לנו קווים אדומים"

מלך ירדן, עבדאללה השני התייחס לפני כשלושה שובעות בריאיון ל-CNN לממשלה החדשה ואמר כי יש לו "קווים אדומים" במידה אם היא תפגע במעמדם של המקומות הקדושים בירושלים. "אם יש אנשים שרוצים לפתוח בעימות אתנו, אנחנו מוכנים. אני תמיד אוהב להאמין בזה, בואו נסתכל על חצי הכוס המלאה, אבל יש לנו קווים אדומים, אז נטפל בזה", אמר המלך עבדאללה.

עבדאללה מלך ירדן

עבדאללה מלך ירדן צילום: shutterstock

עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו צריכים להיות מודאגים מפני האינתיפאדה הבאה. ואם זה יקרה, זו התמוטטות מוחלטת של החוק והסדר, וזה לא משהו שהישראלים והפלשתינים ירוויחו ממנו. אני חושב שיש הרבה דאגה באזור. ההשתלבות של ישראל באזור היא חשובה ביותר, אבל היא לא עומדת להתקדם אלא אם יהיה עתיד לפתרון עם הפלשתינים".

בן גביר על הר הבית

בן גביר על הר הבית צילום: מינהלת הר הבית

"גם בישראל יש הרבה אנשים שמודאגים ממנו"

המלך עבדאללה התייחס בדבריו לשר לביטחון לאומי המיועד ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר. "אני לא חושב שהאנשים האלו נמצאים רק תחת מיקרוסקופ ירדני, הם תחת מיקרוסקופ בינלאומי. אני חייב להאמין שגם בישראל יש הרבה אנשים שמודאגים ממנו. בסופו של דבר, לעם בישראל יש את הזכות לבחור את מי שהוא רוצה שיוביל אותו, אנו נעבוד עם כל אחד, כל עוד נוכח לקרב בין אנשים", אמר מלך ירדן.