מתחילים לסגת? חברי הליכוד מביעים התנגדות לרפורמות שרי המפלגה

עם הקמתה של הממשלה החלו השרים להכריז על הרפורמות אותן הם מתכננים כשבראש עומדת הרפורמה המשפטית של השר לוין. חבר הכנסת ביטן אומר היום כי "צריך להביא את הרפורמה בהידברות" | מוקדם יותר הסתייג השר אקוניס מהתוכנית של השר קרעי לתאגיד השידור

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 16/01/23 20:57 כג בטבת התשפג

מתחילים לסגת? חברי הליכוד מביעים התנגדות לרפורמות שרי המפלגה
דוד ביטן בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מרככים מסרים? מאז הוקמה הממשלה, השרים החדשים לא חיכו הרבה והחלו לממש את תוכניותיהם למשרדים השונים. התוכנית המדוברת ביותר היא כמובן תוכניתו של שר המשפטים יריב לוין לרפורמה מקיפה במערכת המשפט. הרפורמה זוכה לביקורת רבה מהאופוזיציה אך מהעבר השני בקואליציה היא זוכה לתמיכה רחבה. אבל עתה מתחילים להישמע גם קולות אחרים מתוך הקואליציה בנוגע לרפורמות.

חבר הכנסת דוד ביטן הביע היום (ב') הסתייגות מיישום רפורמת השר לוין במתכונתה הנוכחית וטען כי יהיו שינויים ברפורמה. בראיון ל"חדשות 12" אמר ביטן כי "אני חושב שצריכים להיכנס להידברות, זה מה שחשוב כרגע". ביטן המשיך ואמר: "צריך להביא את הרפורמה בהידברות ולא באופן שרוצים לעשות את זה באופן הזה ללא שינויים. אין הצעת חוק שנכנסת לכנסת ולא משתנה במהלך הדיונים, ולכן אנחנו צריכים לעשות את זה בצורה נכונה".

יריב לוין |

יריב לוין | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"גם הצד השני צריך להבין שגם לו יש אחריות, לא רק לנו"

ביטן הוסיף כי כדי להידבר עם האופוזיציה בנושאים כמו הרפורמה המשפטית: "צריך לדבר. גם הצד השני צריך להבין שגם לו יש אחריות, לא רק לנו". אך למרות כל האמור ביטן הכריז כי לא ילך ולא יצביע בניגוד לעמדת מפלגתו: "אני מחוייב לסיעת הליכוד ותמיד אצביע לפיה".

שלמה קרעי |

שלמה קרעי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אקוניס: "בדמוקרטיות יש שידור ציבורי"

אבל ביטן לא לבד, גם שר המדע אופיר אקוניס, הביע היום הסתייגות מהרפורמה המתוכננת של השר קרעי הנוגעת לתאגיד השידור הציבורי. קרעי כזכור, מעוניין לבטל את השידור הציבורי לגמרי ובשלב ראשון הודיע כי תקציבו של תאגיד השידור ייחתך משמעותית כבר בתקציב הקרוב. השר אקוניס התראיין הבוקר לגלי צה"ל ואמר: "בדמוקרטיות יש שידור ציבורי".

אופיר אקוניס

אופיר אקוניס צילום: כיפה

 מוקדם יותר השבוע אמר קרעי בתוכנית "פגוש את העיתונות": "עד כאן. אני מתכוון להסיר את המחיצות בין הציבור לתקשורת. היום, כתבים משרתים את המלייה שלהם. בחזון שלי, כתבים ישרתו את הציבור. כשהרפורמה שלי תושלם בעז"ה, ערוצים לא יוכלו לשדר חרפה אינטלקטואלית כמו אופירה וברקו בלי שזה יכאב להם בכיס - על ידי הציבור, לא על ידי הרגולטור". בתוך כך דיווחים כי שר התקשורת הוסיף ואמר לחברי מפלגתו כי הוא מבקש מהם: "אל תופיעו באופירה וברקו".