"לא אתן לפרובוקטורים קטנים להרוס את המאמץ העיקרי"

יושב ראש המחנה הממלכתי התייחס בפתח ישיבת סיעתו לנוכחותו בהפגנה במוצאי שבת. לשאלת כתב כיפה עמיאל ירחי על דגלי אש"ף בהפגנה ענה: "צריך להופיע בהפגנות עם דגלים וקריאות ממלכתיות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/01/23 17:14 כג בטבת התשפג

"לא אתן לפרובוקטורים קטנים להרוס את המאמץ העיקרי"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ קיים היום (ב') ישיבת סיעה בו התייחס לחילופי הרמטכ"לים, לרפורמה במערכת המשפט ולהפגנות נגדה. לשאלה של חדשות כיפה מדוע הוא השתתף בהפגנה בה הונפו דגלי אש"ף, ענה גנץ כי "הפרובוקציות הקטנות" האלו לא ישביתו את המחאות נגד הרפורמה המשפטית.

צפו בתשובתו המלאה של בני גנץ: "אני נגד דגלי אש"ף":

"כמו שראיתם רבים מהמפגינים בין שהם מהמחנה הממלכתי או בין שהם ממקום אחר, הם הגיעו עם דגלי ישראל. זה מה שחשוב צריך להגיע עם דגלים, עם קריאות ממלכתיות עם דרישה לשיח מכבד ועם דרישה לכבוד לכל אחד", ענה גנץ.

עוד הוסיף ואמר כי "אני בתוך ההפגנה דיברתי בשלוש הזדמנויות שונות עם קהלים שצריך לכבד את כולם. אני לא אתן לפרובוקטור קטן להשבית את המאמץ העיקרי של קריאה צודקת לעניין הזה כמובן אני נגד לדגלי אש"ף. לא ניתן לפרובוקטורים קטנים להרוס".

ההפגנה באוניברסיטה העברית |

ההפגנה באוניברסיטה העברית | צילום: אביב סבג

"נתניהו יודע שמחאה ברחובות אפקטיבית, אחרת לא היה בהפגנות ההסתה בכיכר ציון"

במהלך ישיבת הסיעה, התייחס גנץ להפגנות נגד מערכת המשפט. "בשבת צעדו ברחבי הארץ מעל מאה אלף אנשים מתוך דאגה עמוקה לדמוקרטיה הישראלית. לא עבר יום וראש הממשלה בחר להתייחס לדאגה הזו בביטול ואמר ש"אם כל ההפגנות קרתה בבחירות".

עוד הוסיף ואמר כי "אזרחים מודאגים ראויים ליחס מכבד מראש הממשלה, שגם אם רובם לא בחרו בו, הוא ראש הממשלה שלהם. במקום זאת, עושים להם דה לגיטימציה, ומזלזלים במאמציהם. גם נתניהו יודע שמחאה ברחובות אפקטיבית, אחרת לא היה יוצא בעצמו להפגנות ההסתה בכיכר ציון, לא היה מניע הפגנות בתקופת הממשלה האחרונה מול בתיהם של נבחרי הציבור מהימין, ולא היה מפעיל פעילים ברשתות החברתיות.  אני קורא למפגינים כולם – המשיכו לצאת ולמחות במסגרת החוק. זה חשוב מאוד, ואפקטיבי מאוד.  שקט הוא לא רק רפש כפי שכתב ז'בוטינסקי – שקט הוא דגל לבן המונף על מורשת מייסדי המדינה אנחנו לא נאפשר רגע של שקט".