מחלוקת בין בן גביר והמשטרה בנושא דגלי אש"ף: "אם צריך נשנה את החוק"

לאחר שהנחה את המשטרה להיערך להפגנת השמאל ולטפל גם במניפי דגלי אש"ף, במשטרה טענו למניעה משפטית בנושא. בן גביר נחוש לטפל בנושא: "יש לי מחלוקת עם המשטרה ואני לא מכחיש אותה" | המפכ"ל ייפגש עם מובילי המחאה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 11/01/23 07:59 יח בטבת התשפג

מחלוקת בין בן גביר והמשטרה בנושא דגלי אש"ף: "אם צריך נשנה את החוק"
בן גביר והמפכ"ל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מה יהיו הנהלים בהפגנת השמאל? לקראת ההפגנה השניה של המתנגדים לממשלה ועל רקע דרישותיו של השר לביטחון לאומי, במשטרה נערכים להפגנה. היום (ג') יפגש המפכ"ל שבתאי עם מובילי המחאה במטרה להגיע להסכמות בנוגע לאופי ההפגנה. בין היתר יפגש רב ניצב שבתאי עם השר לשעבר בוגי יעלון, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ויו"ר התנועה לאיכות השלטון, כך פרסמה אנה ברסקי ב-"מעריב".

בן גביר דורש אכיפה שוויונית

מי שעוד נערך להפגנה הוא השר עצמו, איתמר בן גביר שבפגישתו עם הפיקוד הבכיר של המשטרה דרש מספר צעדים כנגד המפגינים במקרים בהם יופר הסדר הציבורי יונפו דגלים ושלטי הסתה. במשטרה יש מי שהסתייגו מחלק מהדרישות אך בהודעה משותפת יחד עם השר בן גביר נאמר: "המשטרה הבהירה שהיא תיערך באופן שיאפשר מימוש חופש הביטוי ומחאות במסגרת הדין, אך לא תתאפשר פגיעה בשוטרים".

"עוד הובהר, כי ככל שבמהלך המחאות יתקיימו הפרות חוק או הפרות סדר, תפעל המשטרה במסגרת סמכויותיה על פי כל דין", נמסר בהודעה המשותפת. "המשטרה לא תגלה סבלנות ביחס לתופעות של פגיעה בשוטרים ולא תאפשר הסתה פרועה, ובפרט כזו שעושה שימוש בסמלי נאציזם". נזכיר כי בן גביר דורש השוואה מוחלטת בטיפול בהפגנות השמאל להפגנות החרדים והימין.

הפגנת השמאל בתל אביב

הפגנת השמאל בתל אביב צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"יש לי מחלוקת עם המשטרה ואני לא מכחיש אותה"

בנוגע להנפת דגלי אש"ף קיימת מחלוקת בין בן גביר והמשטרה מאחר ויש מניעה משפטית לעצור מפגינים שיניפו דגלים. בראיון הבוקר ל-"רשת ב'" אמר בן גביר בנושא הזה: "יש לי מחלוקת עם המשטרה ואני לא מכחיש אותה. אני חושב שהנפת דגלי טרור אש"ף. אני מזכיר לך הוכרז כארגון טרור. הפרשנות בזמנו של רז נזרי מטעמו של היועמ"ש, הייתה 'תראו אנחנו מנהלים דיאלוג עם אש"ף, ויש שלום' אין שלום אבו מאזן מעודד טרור"

בן גביר הוסיף: "אני סיכמתי עם המשטרה שאני פונה ליועמ"שית ואנחנו נעשה דיאלוג, אם צריך יהיה חוק. ארגון טרור שרצח אלפי יהודים, גם עכשיו אבו מאזן ממן ומשלם כסף למחבלים שרצחו יהודים, דגל שלהם זה לגיטימי? לא. יש לי מחלוקת עם המשטרה ואנחנו נלבן את המחלוקת הזו".