דיון סוער בוועדת חוקה: המשנה ליועמ"שית תקף - לוין לא נותר חייב

גיל לימון, ביקר בחריפות את הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים שתקף חזרה: "כשנכנסתי ללשכת השר שמתי לב מיד לדבר אחד - שבלשכה הזו אין עציץ. ואמרתי, אני יודע למה - כי העציץ יושב מולך"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/01/23 13:33 כג בטבת התשפג

דיון סוער בוועדת חוקה: המשנה ליועמ"שית תקף - לוין לא נותר חייב
לוין בראש הוועדה | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בדיון שהתקיים הבוקר (ב') בוועדת חוקה שדנה על חוק היועצים המשפטיים, המשנה ליועצת המשפטית, גיל לימון, ביקר בחריפות את הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים, יריב לוין והזהיר כי אם היא תעבור - הממשלה תהיה החוק.

"מי שגם כותב את החוק, גם מחליט עבור עצמו, גם בוחר את השופטים וגם יכול לעקוף את החלטת השופטים, לא יהיה כפוף לחוק. יותר מזה - הממשלה תהיה בעצמה החוק. התוצאה של המהלכים עליהם מדובר יכולה להיות קעקוע של מערכת שלטון החוק במדינה דמוקרטית. אם יתקבלו מכלול ההצעות שעל הפרק - הממשלה ושריה יפסיקו בפועל להיות כפופים לדין", אמר לימון.

גלי בהרב-מיארה

גלי בהרב-מיארה צילום: Shir Torem/Flash90

לוין: דוגמה מאלפת לצורך ברפורמות שאני מביא מאשר מה ששמענו עכשיו

לאחר שהמשנה ליועמ"שית סיים לדבר, שר המשפטים השיב לו ואמר כי "אני חושב שאין דוגמה מאלפת לצורך ברפורמות שאני מביא מאשר מה ששמענו עכשיו. כשנכנסתי ללשכת שר המשפטים שמתי לב מיד לדבר אחד - שבלשכה הזו אין עציץ. ואמרתי, אני יודע למה - כי העציץ יושב מולך. כך זה נתפס, כך זה נראה וזה דבר שלא יעלה על הדעת". מופיע כאן המשנה ליועמ״ש מציג עמדה משפטית בסוגיה מאד חשובה שנוגעת לעניין שאין חולק שנמצאת בליבת העשייה של שר. מתי אתם חושבים שאני שמעתי או יכולתי לקרוא את חוות הדעת של היועמ״ש? תאמינו או לא עכשיו זו הפעם הראשונה ששמעתי עליו".

עוד הוסיף ואמר כי "אתם חושבים שמישהו בישיבה אמר לי דבר וחצי דבר על מה שהולך להיאמר פה? כלום. אולי כדאי שהייעוץ המשפטי לממשלה ירצה לשמוע מה יש לשר המשפטים לומר לפני שהם מביאים את עמדתה לוועדה? זה מראה על כשל עמוק בהבנת תפקיד הייעוץ המשפטי".