סטודנטים השביתו את הלימודים לשעה: "לא להפיכה המשטרית"

מאות סטודנטים במספר מוסדות אקדמיים יצאו משיעוריהם והשביתו את הלימודים למשך שעה, כאות מחאה נגד הרפורמה המשפטית של השר יריב לוין: "יצאנו היום בהמונינו וקראנו בקול גדול - לא להתגברות על בית המשפט"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/01/23 13:31 כג בטבת התשפג

סטודנטים השביתו את הלימודים לשעה: "לא להפיכה המשטרית"
מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט | , צילום: מחאת הסטודנטים

מאות סטודנטים ביותר מעשרה מוסדות אקדמיים מכל רחבי הארץ, השביתו היום (ב') את הלימודים למשך שעה, והפגינו במוסדות הלימוד כאות מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, ונגד מה שהם מכנים "ההפיכה המשטרית שמקדמת הממשלה, המאיימת לחסל את הדמוקרטיה, ולפרק את הפרדת הרשויות בישראל".

"יריית הפתיחה למאבק ארוך"

את ההשבתה והפגנות מובילה "מחאת הסטודנטים", התארגנות עצמאית שלדבריה פועלת "ללא זיהוי מפלגתי או ארגוני אחר". המארגנים ציינו כי "ההשבתה וההפגנות מחר מהוות את יריית הפתיחה למאבק ארוך, נחוש ובלתי מתפשר בהפיכה המשטרית אשר צפוי לכלול פעולות מחאה רבות ומגוונות בתקופה הקרובה בתוך הקמפוסים ומחוץ להם".

לדברי המארגנים, ההפגנות מתקיימות באוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת רייכמן, אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת בן גוריון, בצלאל, סם שפיגל, מכללת עמק עזראל, מכללת ספיר, האקדמית תל אביב-יפו, אוניברסיטת חיפה, מכללת תל-חי, הטכניון, שנקר, המכללה למנהל, סמינר הקיבוצים, אריאל, HIT, האוניברסיטה הפתוחה, המרכז האקדמי למשפט ועסקים ומכון וייצמן.

"לא להפיכה המשטרית"

המארגנים מסרו: "דמוקרטיה זאת לא סיסמה ריקה מתוכן, אלא מהות שיש להיאבק עליה. זהו מאבק בלתי מתפשר על העתיד שלנו מול ממשלה שבשם עריצות הרוב מאיימת לרמוס את הדמוקרטיה, ובהמשך, ללא רסן וללא בלמים, לפגוע בשוויון ובחופש של קבוצות רבות בחברה הישראלית. אנחנו נחושים לעצור את הטירוף וזוהי רק ההתחלה. יצאנו היום בהמונינו וקראנו בקול גדול - לא להתגברות על בית המשפט. לא לפוליטיזציה של השופטים. לא להפיכה המשטרית".

צילום: מחאת הסטודנטים