המשנה ליועמ"שית: "נאמנים לציבור ולא לאדם מסויים"

האלוף שרון אפק התייחס בנאומו כנס איגוד המשפטנים למשפטני השירות הציבורי לרפורמה במערכת המשפט של השר לוין: "יש מי שחושבים שעצמאות ומקצועיות של היועצים המשפטיים הן בגדר בעיה. פגיעה בהן תהייה בכייה לדורות"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 15/01/23 19:31 כב בטבת התשפג

המשנה ליועמ"שית: "נאמנים לציבור ולא לאדם מסויים"
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה ומנהל מערך הייעוץ והחקיקה, שרון אפק, נשא הערב (א') נאום בכנס איגוד המשפטנים למשפטני השירות הציבורי, בו התייחס לרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים,יריב לוין.

אנחנו חבים חובת נאמנות לציבור כולו ולא לאדם, לשר ולמפלגה

"ההצעות שעומדות על הפרק אינן עניינם הפרטי של המשפטנים. אנחנו אמצעי, מכשיר של הציבור, אחת הערובות החשובות לשמירה על שלטון החוק ועל האינטרס הציבורי. הכלים שברשותנו הם ידע מקצועי רחב, ניסיון, יושר, עמוד שדרה מקצועי וערכי, והעצמאות שלנו. ה-DNA שלנו, הצופן הגנטי שלנו הוא נאמנות לציבור ולא לאדם מסוים", אמר אפק.

גלי בהרב-מיארה

גלי בהרב-מיארה צילום: Shir Torem/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "כבר כיום היועצים המשפטיים הם אנשי אמון, אלא שאנחנו חבים חובת נאמנות לציבור כולו. לא לאדם מסוים, לא לשר מסוים ולא למפלגה מסוימת. אנחנו חבים נאמנות לציבור כולו. אנחנו חייבים לציבור חובה כפולה - גם לקדם את מדיניות הממשלה שבה הציבור בחר; וגם לשמור על האינטרס הציבורי ועל שלטון החוק".

יריב לוין |

יריב לוין | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"פגיעה בהן תהייה בכייה לדורות"

לטענת אפק, פגיעה ביועצים המשפטיים תהיה "בכייה לדורות". "זכינו להגן על המדינה ועל אנשיה בארץ ובחו"ל, בעיקר באמצעות המקצועיות והעצמאות שלנו. יש מי שחושבים שעצמאות ומקצועיות של היועצים המשפטיים הן בגדר בעיה, אבל חיי המעשה מלמדים שהן בגדר נכס חשוב של המדינה. פגיעה בהן תהייה בכייה לדורות", אמר המשנה ליועצת המשפטית.

בסיום דבריו אמר אפק כי "נעשה כל שביכולתנו, בדרכנו, על מנת להשמיע את עמדתנו בקול צלול ובהיר. נעשה זאת בממשלה, בכנסת ובכל מקום רלוונטי. נעמוד על ההשלכות והמשמעויות, נוכח השינויים שעומדים על הפרק. יש לקוות ולהאמין כי קולנו יישמע וישפיע. זהו צו השעה בעת הזו".