גורמים במפלגות החרדיות נגד גולדקנופף: "מוביל להסתה נגדנו"

גורמים בש"ס וביהדות התורה טוענים כי בקשתו של שר הבינוי והשיכון להפסקת עבודות הרכבת בשבת באופן פומבי פוגעת בציבור החרדי: "הדבר היה צריך להיות נידון בחדרים סגורים ומטופל בדרך שקטה ומאחורי הקלעים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/01/23 08:16 כג בטבת התשפג

גורמים במפלגות החרדיות נגד גולדקנופף: "מוביל להסתה נגדנו"
השר גולדקנופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הבינוי לשיכון ויו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף, עורר סערה רבה בעקבות בקשתו מראש הממשלה, בנימין נתניהו ומשרת התחבורה, מירי רגב להפסיק את עבודות הרכבת בשבת. גורמים בש"ס יהדות התורה מבקרים את שר השיכון והבינוי וטענו כי עיסוקו באופן פומבי בנושא מוביל להסתה נגד חרדים, כך על פי פרסום הכתב הפרלמנטרי של כאן חדשות, זאב קם.

על פי הפרסום, גורמים ביהדות התורה המקורבים, לחבר הכנסת משה גפני, טענו כי "מדובר בטעות, מאחר שכל ניסיון פומבי לעסוק בנושאים שקשורים לשבת גורם לכך שהציבור הרחב כועס על המפלגות החרדיות והדבר מוביל להסתה נגדן". גורמי בש"ס מתחו גם הם ביקורת על גולדקנופף וטענו כי "הדבר היה צריך להיות נידון בחדרים סגורים ולהיות מטופל בדרך שקטה ומאחורי הקלעים".

צילום: Kobi Gideon / FLASH90.

נכנעה ללחץ של החרדים? מירי רגב הורתה לצמצם את עבודת הרכבת בשבת

כזכור, שר הבינוי והשיכון ויו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף שלח בתחילת שבוע שעבר מכתב לשרת התחבורה, מירי רגב ודרש להפסיק מיידית את העבודות. ביום רביעי האחרון החליטה שרת התחבורה כי חלק מעבודות הרכבת בשבת יצומצם ויבוצע בלילות במשך השבוע תוך שמירה על הסטטוס קוו והשרות לציבור הנוסעים לא יפגע.

צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן תקף: "למירי רגב אין כאבי בטן גם עם פקקים בכבישים. ההחלטה המבישה של נתניהו ורגב היא המשך הכניעה לסחטנות של המפלגות החרדיות על חשבון כלל הציבור. ביבי הבטיח לא לגעת בסטטוס קוו אבל כמו תמיד גם הפעם הוא שיקר. נדרוש דיון מיוחד בכנסת ונפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותינו כדי להפוך את ההחלטה".