שוב הקרב על השבת: הפתרון של נתניהו והמתקפה של האופוזיציה

לאחר דרישת השר גולדקנופף לעצור את עבודות הרכבת בשבת, נתניהו מנסה למצוא פתרון ושוחח עם השרה רגב. באופוזיציה תוקפים: "יש משמעות אחת: עוד פקקים" | במשרד התחבורה ייערך היום דיון מיוחד בנושא

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/01/23 18:03 טו בטבת התשפג

שוב הקרב על השבת: הפתרון של נתניהו והמתקפה של האופוזיציה
השר גולדקנופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתחדש הדיון על עבודות הרכבת בשבת: לאחר התיעוד שהופץ ברשתות בו נראים עבודות הרכבת בשבת, שלח הבוקר (א') השר גולדקנופף מכתב לשרה רגב בדרישה להפסיק מיידית את העבודות. באופוזיציה תקפו את הדרישה ובמשרד התחבורה מסרבים לעצור את העבודות. יקי אדמקר מפרסם בוואלה כי נתניהו שוחח עם רגב וביקש ממנה "לטפל" בבעיה.

סערת הרכבת החדשה

באופוזיציה תקפו את עצם הדרישה של השר גולדקנופף. שרת התחבורה לשעבר מירב מיכאלי כתבה: "מחיר עצירת עבודות הרכבת בשבת - פגיעה אדירה בציבור הנוסעות והנוסעים ברכבות ובתחבורה הציבורית. כשרת התחבורה קיבלתי החלטה דווקא להגביר את העבודות בשבת. ככה סיימנו חלק גדול מפרויקט חשמול הרכבות מוקדם מהצפוי, והרכבות לצפון חוזרות. קוראת לרגב לא להיכנע לדרישות ההזויות של גולדקנופף".

צילום: י

גם ראש הממשלה יאיר לפיד צייץ בתגובה לסערה וכתב: "לעצירת עבודות הרכבת בשבת יש משמעות אחת: עוד פקקים ועוד פקקים ועוד פקקים". במכתב, שנשלח כאמור גם לראש הממשלה, וכן שר הכלכלה, ראשי מפלגות הקואליציה וסגן שרת התחבורה, מציין שר השיכון כי הדבר מנוגד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגת השלטון למפלגות החרדיות. "לא נוכל להשלים עם מצב זה, אני מבקש את התערבותך הדחופה בנדון". 

מירב מיכאלי

מירב מיכאלי צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הסרטון שהחל את הסערה

מה שהתחיל את הסערה התורנית היה הציוץ של אשת התקשורת טלי בן עובדיה בו היא תיעדה את העבודות בשבת וכתבה: "רכבת ישראל. עבודות בשבת. ממשלת ימין חרדים מלא מלא. הנה לכם צביעות".

בסעיף 102 בהסכמים הקואליציונים בין הליכוד ויהדות התורה נכתב: "נציג הרבנות הראשית, ישתתף באופן קבוע בוועדה למתן היתרי עבודה בשבת ובכל פרוייקט לאומי ממשלתי בנוגע לקיום שמירת השבת וההלכה היהודית".

רגב

רגב צילום: Miriam Alster/Flash90