דור 15 בירושלים ומפקד מוערך: הרצי הלוי הרמטכ"ל ה-23

האלוף הרצי הלוי ייכנס היום לתפקידו החדש ויוענק לו על ידי נתניהו וגלנט דרגת רב-אלוף | הלוי גדל בירושלים, למד בתיכון הדתי "הימלפרב" וכיהן כמפקד פיקוד דרום, ראש אמ"ן, מח"ט צנחנים ומפקד סיירת מטכ"ל | הרמטכ"ל ה-23- פרופיל

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/01/23 09:13 כג בטבת התשפג

דור 15 בירושלים ומפקד מוערך: הרצי הלוי הרמטכ"ל ה-23
צילום: דובר צה"ל

האלוף הרצי הלוי יחליף היום (ב') את רב אלוף, אביב כוכבי וייכנס באופן רשמי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. טקס החילופים יתקיים בשעה 10:00 בהשתתפותם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, יואב גלנט יעניקו דרגת רב-אלוף לרמטכ"ל הנכנס במשרד ראש הממשלה בירושלים. לאחר הטקס, יבקר הלוי בכותל ובבית הנשיא, וימשיך לטקס משמר הכבוד בקריה בתל אביב.

קרוב משפחה של הרב קוק, בוגר הימלפרב ומתנחל: הרצי הלוי - פרופיל

הלוי נולד בשנת 1967 בירושלים. מצד אביו, שלמה, הוא קרוב משפחתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק. מצד אמו, הוא דור 15 בירושלים, נצר למשפחת מזרחי צורף. הוא קרוי על שמו של דודו, הרצל הלוי, שנהרג במלחמת ששת הימים בקרב על ירושלים. הוא למד בתיכון "הימלפרב" והיה חניך בתנועת "הצופים הדתיים" בשבט "משואות". אלוף הלוי נשוי ואב לארבעה ומתגורר בישוב כפר האורנים.

צילום: דובר צה"ל

בשנת 1985 התגייס לצה"ל, התנדב בגרעין נח"ל בקיבוץ בצפון ולאחר מכן  שירת כלוחם בנח"ל המוצנח. הלוי עבר קורס מכ"ים, קצינים, מונה למפקד מחלקה בנח"ל המוצנח ולאחר מכן מפקד פלוגה בגדוד 101 של הצנחנים. ב-1992 מונה למפקד פלוגת עורב והוביל אותה בלחימה בדרום לבנון.

הלוי השתתף בחטיפתו של דיראני ובניסיון החילוץ של נחשון וקסמן

בשנת 1993 הצטרף לסיירת מטכ"ל וכיהן בכמה תפקידים פיקודיים ביחידה, עד שמונה למפקד הסיירת ב-2001. במסגרת תפקידיו השתתף במבצעים רבים, ובהם, מבצע עוקץ ארסי במהלכו נחטף מוסטפא דיראני ובניסיון החילוץ של נחשון וקסמן.

סיור של צפקד פיקוד דרום בבית שנהרס מפגיעת הרקטה

סיור של הלוי בבית שנהרס מפגיעת הרקטה צילום: דובר צה"ל

לאחר שסיים את התואר השני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון, חזר בארץ ומונה למפקד חטיבת מנשה. בשנת 2007, מונה למפקד חטיבת הצנחנים והוביל את החטיבה במבצע 'עופרת יצוקה'. עם סיום תפקידו כמח"ט צנחנים ב-2009, מונה לראש חטיבת ההפעלה באגף המודיעין, ובהמשך מונה לכהן כראש אמ"ן.

כבר ב-2013, הניו יורק טיימס צפה את מינויו של הלוי לרמטכ"ל

בכתבת שעשו עם הלוי בניו יורק טיימס כבר ב-2013 כשכיהן כמפקד המכללה לפיקוד ומטה, צפה העיתון כי להלוי צפוי המשך קריירה מזהיר. כך כתבו עליו בעיתון: "עבור הגנרל הפילוסוף הישראלי, שלום הוא הזמן להתכונן למלחמה". הלוי אמר אז לעיתון: "אנשים תמיד אמרו לי שמינהל עסקים זה שימושי לחיים ופילוסופיה זה לנפש", והוסיף: "גיליתי שזה בדיוק ההפך. אני משתמש בפילוסופיה באופן הרבה יותר מעשי, פילוסופים שדיברו על איך לאזן, איך לבצע סדרי עדיפויות של עקרונות בסדר הנכון, אלה הם דברים שאני מוצא כיעילים מאוד". 

הרצי הלוי

הרצי הלוי צילום: דובר צה"ל

בשנת 2018, עזב הלוי את אגף המודיעין ומונה למפקד פיקוד דרום והוביל את הפיקוד במבצע 'חגורה שחורה'. ב-2021 מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל, תפקיד שהוא מכהן עד היום. אלוף הלוי נשוי ואב לארבעה ומתגורר בכפר האורנים ובעל תואר ראשון בפילוסופיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון.

אלוף הרצי הלוי, הרמטכ"ל ה-23: