מחליף את הלוי: האלוף אמיר ברעם נכנס לתפקיד סגן הרמטכ"ל

האלוף ברעם מחליף את אלוף הרצי הלוי, ששירת בתפקיד זה ועתיד להתמנות לרמטכ"ל ה-23 | רב אלוף אביב כוכבי: "אחד התפקידים היפים ביותר שיש בצה"ל, עם רמת אחריות גדולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/22 20:14 ו בחשון התשפג

מחליף את הלוי: האלוף אמיר ברעם נכנס לתפקיד סגן הרמטכ"ל
צילום: דובר צה"ל

סגן רמטכ"ל חדש לצה"ל: אלוף אמיר ברעם נכנס היום (ב') לתפקידו כסגן ראש המטה הכללי. קודמו בתפקיד היה אלוף הרצי הלוי, ששירת בתפקיד זה ועתיד להתמנות לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. טקס החילופים נערך בקריה, במעמד שר הביטחון, מר בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. 

שר הביטחון, בני גנץ בירך על המינוי ואמר כי "תפקיד סגן הרמטכ"ל הוא תפקיד משמעותי מאוד – לאלוף אמיר ברעם יש את כל הניסיון הנדרש ואת כל העומק והידע, בכדי להצליח בו, ואני בטוח שכך יהיה. אני מבקש להודות גם לאלוף הרצי הלוי שמילא את התפקיד, וסייע לקדם תהליכים חשובים לביטחון ישראל. אני סמוך ובטוח שצה"ל וביטחון אזרחי ישראל נמצאים בידיים טובות".

צילום: דובר צה"ל

גם ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי בירך: "אמיר, אתה עושה כל תפקיד בהצטיינות, גם את התפקיד האחרון עשית והיה אך טבעי שתגיע לתפקיד הזה. נסיונך המבצעי, נסיונך הפיקודי ואופן הניהול שלך, מעידים שתעשה את התפקיד בצורה מצוינת. אני חושב שגם בדמות שאתה - אתה הבחירה הנכונה עבור הקצינים בצבא ההגנה לישראל ועבור מה שאתה מייצג. זהו אחד התפקידים היפים ביותר שיש בצה"ל, עם רמת אחריות גדולה. אני מאחל לך הצלחה רבה".

צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל ה-23: הממשלה אישרה את מינוי הרצי הלוי לרמטכ"ל

כזכור, בשבוע שעבר הממשלה אישרה את מינויו של אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. ראש הממשלה יאיר לפיד הציג בפתח ישיבת הממשלה את הצעתו של שר הביטחון בני גנץ למינוי הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, האלוף הרצי הלוי. "בשם כל ממשלת ישראל, אנחנו מאחלים בהצלחה לאלוף - עוד מעט רב אלוף , הרצי הלוי". המינוי ייכנס לתוקף ב-17 בינואר 2023, לאחר השלמת הליך חפיפה מסודר.

לפיד פתח והזכיר כי האלוף הלוי נולד וגדל בירושלים, וכי הוא קרוי על שם דודו, הרצל הלוי זכרו לברכה, שנהרג בקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים כמה חודשים לפני שהרמטכ"ל המיועד נולד. "האלוף הלוי היה בין שאר תפקידיו, מפקד סיירת מטכ"ל, מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף פיקוד הדרום, ראש אמ"ן וסגן רמטכ"ל. פיקד על שורה של מבצעים וימי קרב, וידע גם לעשות שינויים מבניים וארגוניים שהובילו קדימה את צה"ל", החמיא לפיד.