הרצי הלוי ייפגש עם שר האוצר אבל הפוקוס על יהודה ושומרון

ימים לפני כניסתו לתפקיד הרמטכ"ל, ייפגש הרצי הלוי עם שר האוצר. הפגישה באופן רשמי תידון תחת כובעו של סמוטריץ' כשר האוצר, אך מעל מרחף פיצול הסמכויות של צה"ל ואחריותו של סמוטריץ' על המנהל האזרחי

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/23 08:13 יט בטבת התשפג

הרצי הלוי ייפגש עם שר האוצר אבל הפוקוס על יהודה ושומרון
הרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

פגישת עבודה ראשונה: רגע לפני שהוא נכנס באופן רשמי לתפקידו כרמטכ"ל צה"ל, ייפגש היום (ה') הרצי הלוי עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'' כך פירסמה לילך שובל ב"ישראל היום". הפגישה, באישורו של שר הביטחון יואב גלנט מגיעה על רקע אחריותו של סמוטריץ' על המנהל האזרחי ובכל מקרה זהו ניסוי כלים ראשון באתגר של הרמטכ"ל הנכנס - לתמרן בין שני שרים.

ידונו על נושאים כלכליים וביטחוניים

אמנם פיצול תפקידו של שר הביטחון והסמכויות שניתנו לסמוטריץ' ואפילו לבן גביר, הובילו לפתרון המשבר הפוליטי, אבל בצה"ל כך נראה, פחות מרוצים מהיתכנות של עבודה מול שני שרים. הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי הצהיר כי עבודה מול יותר משר אחד אינה אפשרית ועתה נראה כי הרמטכ"ל הנכנס הלוי מנסה להלך בין הטיפות ולהיכנס לתפקידו באופן חלק. 

סמוטריץ

סמוטריץ'. מצטרף למאבק בשיינברג צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הלוי ייפגש היום עם סמוטריץ' כשר האוצר באופן רשמי אך לא מן הנמנע שידונו גם בנושאים הביטחוניים שבאחריותו של סמוטריץ'. גם מן הצד הכלכלי יהיה הרבה על מה לדון כשאר היחסים בין הצבא ומשרד האוצר תמיד היו מורכבים על רקע הפנסיות הצבאיות והתוכניות אותן רוצים לקדם בצבא אך נדרשים עבורם תקציבים גדולים.

"ייפגש עם שר האוצר כחלק מתהליך הכניסה לתפקיד"

כזכור, במהלך המשא ומתן הקואליציוני, דרש סמוטריץ' להיות אחראי על המנהל האזרחי ובמתאם פעולות הממשלה בשטחים. מלבדו דרש השר בן גביר את האחריות על מג"ב איו"ש, תפקידים ששניהם גם קיבלו ובצה"ל מנסים להבין עתה איך תיראה הקדנציה הנוכחית עם פיזור הסמכויות

דובר צה"ל מסר בתגובה: "הרמטכ"ל המיועד ייפגש עם שר האוצר כחלק מתהליך הכניסה לתפקיד. הפגישה מתקיימת בהתאם להנחיית שר הביטחון ובהתאם לנהלים".