המגיש הסרוג בביקורת על צה"ל: "לנער סופית את האתוס הפלמ"חניקי"

בשנה האחרונה התרחשו תאונות קשות בצה"ל שגבו את חייהם של חמישה חיילים, ואראל סג"ל חושב שצה"ל צריך לשנות תרבות: "כמות תאונות שמתאימה לתנועת נוער חמושה, לא לצבא קטלני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/23 16:27 כב בטבת התשפג

המגיש הסרוג בביקורת על צה"ל: "לנער סופית את האתוס הפלמ"חניקי"
אראל סגל, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עוד תאונה מצערת התרחשה הלילה (בין שבת לראשון), בה נהרג רב"ט דניס זינובייב ז"ל ונפצעו שלושה חיילים נוספים מפיצוץ רימון. התאונה מצטרפת לכמה מקרים בשנה האחרונה בהם נהרגו חמישה חיילים. אראל סג"ל, עיתונאי ופובליציסט, שיתף בתחושותיו הקשות וטען כי צה"ל צריך לבצע שינוי תרבות עמוק.

"כמות תאונות שמתאימה לתנועת נוער חמושה"

"אם כמות תאונות הבטיחות בצה"ל מרקיעה שחקים גם כשהנחיות הבטיחות מחמירות מאי פעם ומעמיסות הררי ביורוקרטיה על מפקדים", מקדים סג"ל, "הפתרון הוא לא בעוד החמרות אלא בשינוי תרבותי: משמעת".

חטיבת כפיר במקום השלישי בביקוש. חיילי החטיבה במפגש עם הזוג נתניהו

חיילי חטיבת כפיר במפגש עם הזוג נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום/פלאש 90

לדבריו, "יש לנער סופית את האתוס הפלמ"חניקי ולחנך למשמעת. זו כמות תאונות שמתאימה לתנועת נוער חמושה, לא לצבא קטלני". נזכיר כי בתאונות הקשות שהתרחשו בשנה האחרונה נפלו בין היתר קצינים באגוז, לוחמים מגבעתי ומכפיר וחייל במשטרה הצבאית.

פרטי התחקיר הראשוני מפיצוץ הרימון

התקרית האחרונה, כאמור, התרחשה אמש (בין שבת לראשון) לאחר חצות. שבעה חיילים שהו בחדר המגורים בבסיס האימונים של חטיבת כפיר. בצה"ל מעריכים כי אחד החיילים החזיק ברשותו נפל שאסף באימון בשטח - רימון של מטול או מקלע רימונים. ככל הנראה, התחמושת הונחה בתיק החייל, מתחת למיטתו, זאת בניגוד להוראות הבטיחות. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע. בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הודעה נמסרה למשפחות הלוחמים.