הותר לפרסום רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל הוא החייל שנהרג כתוצאה מהתפוצצות תחמושת

רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל בן ה-18 נהרג הלילה כתוצאה מהתפוצצות תחמושת בחדר מגורים בבסיס האימונים של חטיבת כפיר סמוך לבקעות | בשל התקרית הקטלנית, בצה"ל החליטו על עוצר אימונים וסריקות נפלים, תחמושת ואמצעי לחימה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/01/23 14:16 כב בטבת התשפג

רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל הוא החייל שנהרג כתוצאה מהתפוצצות תחמושת
רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל, צילום: דובר צה"ל

רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל בן ה-18 מפתח תקווה - הוא חייל צה"ל שנהרג הלילה (ש') כתוצאה מהתפוצצות תחמושת בחדר מגורים בבסיס האימונים של חטיבת כפיר סמוך לבקעות. זינובייב ז"ל הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו. באירוע נפצע לוחם נוסף באורח קשה ושני לוחמים נפצעו באורח קל.

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. בנוסף, מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי הנחה על הקמת ועדת מומחים בראשות אלוף-משנה חנוך דאובה. בשל התקרית הקטלנית, יתקיים בצה"ל עוצר אימונים וסריקות נפלים, תחמושת ואמצעי לחימה. האימונים יחודשו עם סיום הסריקות והשלמת שיעורים למפקדים ולחיילי צה"ל בנושא.

פרטי התחקיר הראשוני:

התקרית ארעה לאחר לחצות. שבעה חיילים שהו בחדר המגורים בבסיס האימונים של חטיבת כפיר. בצה"ל מעריכים כי אחד החיילים החזיק ברשותו נפל שאסף באימון בשטח - רימון של מטול או מקלע רימונים. ככל הנראה, התחמושת הונחה בתיק החייל, מתחת למיטתו, זאת בניגוד להוראות הבטיחות. ב"חדשות 12" פורסם כי לוחמים ששהו במקום העידו כי לא ראו את החייל משחק עם הנפל. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע. בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הודעה נמסרה למשפחות הלוחמים.

נתניהו: שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל מחטיבת כפיר, שנהרג הלילה מהתפוצצות תחמושת. יהי זכרו ברוך. אני שולח איחולי החלמה ללוחמים שנפצעו באירוע".

נזכיר כי לפני שבועיים נהרג לוחם צה"ל רב-טוראי ברוך כברתה ז"ל, נהרג לאחר שנפגע כתוצאה מפליטת כדור בבסיס צה"ל במרכז הארץ. כברתה ז"ל, בן 19 מפתח תקווה היה לוחם מעברים בגדוד "ארז" של המשטרה הצבאית.