רגב התקפלה ופעיל הליכוד יקבל ג'וב אחר

שרת התחבורה שמועמדה לתפקיד מנכ"ל המשרד, משה בן זקן נפסל בוועדת המינויים, החליטה לא לעתור לבג"צ והגיעה להסכמות עם היועמ"שית על מינויו למ"מ המשנה למנכ"ל למשך חצי שנה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/01/23 09:32 יט בטבת התשפג

רגב התקפלה ופעיל הליכוד יקבל ג'וב אחר
מירי רגב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התקפלה: שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום (ה') כי היא ממנה את משה בן זקן לתפקיד ממלא מקום המשנה למנכ"ל משרדה, זאת כאמור לאחר שוועדת המינויים פסלה את מועמדותו למנכ"ל. רגב שקלה לעתור לבג"צ בעניין אך בחרה לבסוף לא לעשות זאת מהחשש שבג"צ יפסול את המינוי ואמרה: "אני לא אתן לבג"ץ את התענוג להעביר ביקורת עליי ועל הממשלה ממגדל השן" . לצד בן זקן יכהן כמ"מ הנכ"ל אבנר פלוך. 

בן זקן, פעיל ליכוד אשדודי שעבד קודם בהתאחדות הקבלנים, מלווה את רגב בשנה האחרונה ונחשב למקורב אליה, אך כאמור וועדת המינויים פסלה אותו מלכהן כמנכ"ל. השרה רגב מסרה: "המינוי בוצע בהסכמה רחבה בין שרת התחבורה, הייעוץ המשפטי לממשלה ונציבות שירות המדינה". רגב הוסיפה כי "בדיון שהתקיים עם היועמ"ש, המשנים והנציבות, עלה שהמינוי יוביל להתערבות בג"ץ בהחלטת הממשלה ופסילתו. דבר שהיה פוגע בשמו הטוב של משה בן זקן".

"זה הזמן להוביל את המשרד לתנופת עשייה אל מול האתגרים", אמרה רגב. "אני מברכת את משה על מינויו ובטוחה שיחד נעשה ונצליח. אין זה סוד שסברתי שמשה ראוי לתפקיד המנכ"ל אולם לעת הזו, החלטתי לקבל את בקשתו להתמנות לתפקיד מ"מ המשנה למנכ"ל ואין לי ספק שהוא יוסיף ויתקדם בעשייה בשירות הציבורי בהמשך הדרך".

הוועדה פסלה את המינוי, היועמ"שית הצטרפה

כזכור, השבוע נדחתה ההצבעה על מינוי משה בן זקן, למנכ"ל משרד התחבורה. הדחייה בשבוע היא בעקבות ההתנגדויות למינוי, החל מוועדת המינויים ועד למשנה ליוע"שית שהציג את התנגדותה הנחרצת בישיבת הממשלה.

נזכיר כי שרת התחבורה הנכנסת רגב החליטה למנות את פעיל הליכוד משה בן זקן לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה היוקרתי, אבל נציבות שירות המדינה הודיעה כי היא פסלה את המינוי בשל פערים מקצועיים. גם היועמ"שית הצטרפה לחוות הדעת נגד המינוי, וכאמור הוא יתעכב.

מטעמה של שרת התחבורה נמסר בלקוניות כי לאור הבקשה של המשנה ליועמשית לממשלה גיל לימון לדחות את ההצבעה בשבוע כדי להגיע להסדר, החליטה הממשלה לאפשר זאת ולהביא את המינוי להצבעה ביום ראשון הקרוב.