נכנעה ללחץ של החרדים? מירי רגב הורתה לצמצם את עבודת הרכבת בשבת

שרת התחבורה החליטה כי חלק מעבודות הרכבת בשבת יצומצם ויבוצע בלילות במשך השבוע | ליברמן תקף: "ההחלטה המבישה של נתניהו ורגב היא המשך הכניעה לסחטנות של המפלגות החרדיות על חשבון כלל הציבור"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 11/01/23 17:04 יח בטבת התשפג

נכנעה ללחץ של החרדים? מירי רגב הורתה לצמצם את עבודת הרכבת בשבת
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הבינוי והשיכון ויו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף שלח בתחילת השבוע מכתב לשרת התחבורה, מירי רגב ודרש להפסיק מיידית את העבודות. היום (ד') החליטה שרת התחבורה כי חלק מעבודות הרכבת בשבת יצומצם ויבוצע בלילות במשך השבוע תוך שמירה על הסטטוס קוו והשרות לציבור הנוסעים לא יפגע.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן תקף: "למירי רגב אין כאבי בטן גם עם פקקים בכבישים. ההחלטה המבישה של נתניהו ורגב היא המשך הכניעה לסחטנות של המפלגות החרדיות על חשבון כלל הציבור. ביבי הבטיח לא לגעת בסטטוס קוו אבל כמו תמיד גם הפעם הוא שיקר. נדרוש דיון מיוחד בכנסת ונפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותינו כדי להפוך את ההחלטה".

השר גולדקנופף

השר גולדקנופף צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שוב הקרב על השבת: הפתרון של נתניהו והמתקפה של האופוזיציה

כאמור, בתחילת השבוע שלח גולדקנופף מכתב בו דרש להפסיק את עבודת הרכבת בשבת. באופוזיציה תקפו את עצם הדרישה של השר הבינוי והשיכון וכתבו כי "מחיר עצירת עבודות הרכבת בשבת - פגיעה אדירה בציבור הנוסעות והנוסעים ברכבות ובתחבורה הציבורית. כשרת התחבורה קיבלתי החלטה דווקא להגביר את העבודות בשבת. ככה סיימנו חלק גדול מפרויקט חשמול הרכבות מוקדם מהצפוי, והרכבות לצפון חוזרות. קוראת לרגב לא להיכנע לדרישות ההזויות של גולדקנופף".

עבודות הרכבת הקלה, כפי שנראו ברחוב יפו. שיהיה בהצלחה

עבודות הרכבת הקלה, כפי שנראו ברחוב יפו. שיהיה בהצלחה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

גם ראש הממשלה יאיר לפיד צייץ בתגובה לסערה וכתב: "לעצירת עבודות הרכבת בשבת יש משמעות אחת: עוד פקקים ועוד פקקים ועוד פקקים". במכתב, שנשלח כאמור גם לראש הממשלה, וכן שר הכלכלה, ראשי מפלגות הקואליציה וסגן שרת התחבורה, מציין שר השיכון כי הדבר מנוגד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגת השלטון למפלגות החרדיות. "לא נוכל להשלים עם מצב זה, אני מבקש את התערבותך הדחופה בנדון".