בעקבות התפתחויות משמעותיות: ראש עיריית פ"ת זומן שוב לחקירה

חוקרי יאח"ה בלהב 433 זימנו לחקירה את רמי גרינברג ועיכבו חשודים נוספים המעורבים על פי החשד בביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות מס נוספות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/23 07:19 יז בטבת התשפג

בעקבות התפתחויות משמעותיות: ראש עיריית פ"ת זומן שוב לחקירה
להב 433, צילום: Flash90

בהמשך לחקירה גלויה המתנהלת מחודש אוגוסט האחרון, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 זימנו הבוקר (ג') לחקירה את ראש עיירית פתח תקווה, רמי גרינברג ועיכבו חשודים נוספים המעורבים על פי החשד בביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

"העבירו מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות ובתמורה הבטיח שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו"

חקירת המשטרה הגלויה החלה כאמור בחודש אוגוסט האחרון בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בשנת 2018, בעלי עניין העבירו כספים, בסך מאות אלפי שקלים, לקמפיין הבחירות של המועמד דאז לראשות העיר. בתמורה לכך, הבטיח להם ראש העיר, שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים, לאחר היבחרו. הבוקר כאמור ובעקבות התפתחויות משמעותיות בחקירה, זומן ראש העיר ועוכבו חשודים נוספים לחקירה במשרדי היחידה.

החקירה מתנהלת בשיתוף יחידת יהלום של רשות המיסים ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. בהתאם להתפתחויות ולשם צורכי החקירה, יובאו החשודים במהלך היום לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט השלום השלום בראשון לציון.

גרינברג לתושבים: "הדברים יתבהרו"

עם פרסום שמו של ראש העיר החשוד בשחיתות, פרסם גרינברגמכתב לתושבי פתח תקווה בו כתב: "עם כניסתי לתפקיד אני פועל לילות כימים, פשוטו כמשמעו, ללא הפסקה, ללא חופשות, נטו למען העיר והתושבים וזאת בכדי להצעיד את פתח תקוה קדימה בכל פרמטר ולדאוג, גם באופן אישי ופרטני, לכל תושבי העיר ואיכות חייהם. בכל צעד ושעל רק אתם עומדים לנגד עיני והכל כדי שכל אחד ואחת מכם תהיו גאים בעיר שלנו ותהיו שבעי רצון מהשירותים העירוניים השונים והפיתוח הנרחב שאנחנו מקדמים בכל שכונות העיר ובכל התחומים".

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג צילום: Roy Alima/Flash90

"כאזרח שמאמין במערכת אכיפת החוק ומכבד אותה מאד, הגעתי והשבתי לכל השאלות. אין לי מה להסתיר ואני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו", סיפר על החקירה. "כראש עיר, ביטלתי את עצמי בצורה הכי ברורה ורתמתי את כל כוחי רק למען האינטרס הציבורי. כך אני נוהג כל חיי וכך אנהג תמיד".