צפו עימות סוער במליאה בין אמסלם ללפיד: "תשרת בצבא כמו בן אדם"

יאיר לפיד תקף בנאומו את הממשלה: "מי ישלם את המחיר של כל מה שהם מעוללים עכשיו למדינת ישראל?" | חברי הכנסת דודי אמסלם וטלי גוטליב מהליכוד תקפו: "תעשה שבוע מילואים, שים איזה אפוד לרבע שעה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/01/23 17:58 טז בטבת התשפג

עימות סוער במליאה בין אמסלם ללפיד: "תשרת בצבא כמו בן אדם"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד נאם הערב (ב') במליאת הכנסת ותקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואת הקואליציה. "מי ישלם? מי ישלם את המחיר של כל מה שהם מעוללים עכשיו למדינת ישראל? כשתפרוץ פה אינתיפאדה בגלל שבן גביר הוא רודף פרסום חסר אחריות, מי ישלם? מי ישלם בחייו?". 

בתגובה לדבריו, חברי הכנסת דודי אמסלם וטלי גוטליב מהליכוד צעקו לעברו. "אתה תשלם. צבוע. תשרת כמו בן אדם, תשרת כמו בן אדם בצה"ל. תעשה שבוע מילואים, שים איזה אפוד לרבע שעה", צעק אמסלם לעבר לפיד.

לפיד

לפיד צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

"איימן עודה ואחמד טיבי עובדים עם הליכוד מלא מלא"

בפתח ישיבת הסיעה של יש עתיד, יו"ר האופוזיציה תקף בדבריו את הרפורמה ואת ראש הממשלה נתניהו. "התכנית שהציג בסוף השבוע שעבר יריב לוין מורכבת ממילים מסובכות שיש להן משמעות פשוטה,   ומפחידה: לממשלה יהיה כוח שלטוני אבסולוטי. אף גוף לא יפקח עליה. בכל פעם שהחוקים יפריעו לה, היא תשנה את החוקים". אמר לפיד והוסיף כי "הדמוקרטיה של יריב לוין היא משטר של רשות אחת, שבו לרוב מותר לעשות כל מה שמתחשק לו. זה מה שיריב תמיד רצה, הוא רק חיכה שנתניהו יהיה מספיק חלש כדי להכנע לתוכנית שלו".

"כל מה שמעניין אותם זה להחזיק בשלטון"

לפיד הזהיר ואמר: "המחירים שנאלץ לשלם על כך הם מזעזעים. בכלכלה, בבטחון, ביחסי החוץ. הממשלה יודעת את זה, רק לא אכפת לה. כמו כל ממשלה לא דמוקרטית בעולם, כל מה שמעניין אותם זה להחזיק בשלטון, לא מה יקרה לאזרחים".

מענה לשאלה בנוגע לשיתוף הפעולה עם המפלגות הערביות אמר לפיד: "איימן עודה ואחמד טיבי עובדים עם הליכוד מלא מלא, הם עזרו להם להפיל את הממשלה שלנו והם היום עובדים איתם כמו שהם עבדו איתם כל התקופה האחרונה. הם לא חלק מהקואליציה".