יכנס לממשלה? ההצעה החדשה של נתניהו לדודי אמסלם

בסביבת נתניהו בודקים מספר אפשרויות לגבי חבר הכנסת. בין היתר שוקל נתניהו למנות את אמסלם לתפקיד שר במשרד המשפטים אך ההצעה עוד לא הועברה | אמסלם מעוניין בתפקיד משמעותי ברפורמה המשפטית

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/23 10:45 טז בטבת התשפג

יכנס לממשלה? ההצעה החדשה של נתניהו לדודי אמסלם
דודי אמסלם, צילום: Hadas Parush/Flash90

ייכנס לממשלה? בסביבתו של ראש הממשלה נתניהו נחושים לסיים כמה שיותר מהר את המתיחות מול חבר הכנסת דוד אמסלם. אמסלם שכאמור לא נכנס לממשלה לאחר שלא קיבל את משרד המשפטים ותפקיד יו"ר הכנסת, תקף בחריפות את יחסו של נתניהו וטען כי זו "כפיות טובה". כעת מנסה נתניהו לרכך את חבר הכנסת ולהציע לו הצעה שתגרום לו להיכנס לממשלה.

ראש הממשלה נתניהו בוחן את האפשרות למנות את אמסלם לשר במשרד המשפטים ולשר המקשר בין הממשלה לכנסת. ההצעה אמנם עדיין לא רשמית אך בהחלט נשקלת בסביבת ראש הממשלה במטרה לשים את האירוע מאחוריהם. עבור אמסלם, זו הצעה שמתכתבת עם דרישתו לדריסת רגל ברפורמה במערכת המשפט.

"לא חושב שאת הדברים הללו צריך לעשות דרך התקשורת"

לאחר שתקף את ראש הממשלה, חברי כנסת בליכוד הגיבו לדברים. חבר הכנסת חנוך מיליביצקי התראיין היום (ב') ברדיו 103 ואמר: "אני באופן אישי לא חושב שאת הדברים הללו צריך לעשות דרך התקשורת. דודי אמסלם הוא חבר כנסת ותיק ולא אני אבקר אותו ואגיד אם הוא טעה או לא טעה. אני את חילוקי הדעות שלי ככל שיהיו לי כאלו עם מי ומה בליכוד לא אעשה דרך התקשורת".

עוד הוסיף חבר הכנסת מהליכוד: "אני מאוד מקווה ויש גם אני שומע כל מיני דיווחים ואני מקווה שהוא ישתלב בממשלה כמה שיותר מהר. על פניו ממה שאני מכיר את דודי הוא לא ילך לשום דבר שהוא תואר בלבד, אם הוא לא יחשוב שיש לו מה לעשות שם הוא לא ייקח את זה. לכן אני דיי סמוך ובטוח במידה וזה יהיה הכיוון יהיו לו תחומי אחריות ברורים שהוא יתעסק בהם".

צפו בדברים של אמסלם:

המתקפה של אמסלם על נתניהו

בין היתר אמר אמסלם: "לא אצלנו, לא במפלגה שלנו שאנחנו 70% מהם. אני בבית שלי, דודי אמסלם, גדלתי בליכוד, אני הכי וותיק מרוב חברי הסיעה. אני בליכוד כילד מגיל 15- אני לא נמצא בדרג ב' בדמי מפתח אצלי בבית - מי מנהל אותם?". אמסלם המשיך ותקף את העובדה שנתניהו מתעלם מבחירתו בצמרת רשימת הליכוד: "אצלנו בבית אנחנו דרג ב'? אמסלם דוד? רוב המצביעים בליכוד זה אמסלמים וביטנים, אנחנו צריכים להתנצל כי יצאנו מקום רביעי? מה זאת החוצפה הזאת? אני רואה בזה כפיות טובה עצומה של ראש הממשלה", המשיך אמסלם.