צפו נתניהו במתקפה: "זו קריאה ברורה להמרדה מעל בימת הכנסת"

ראש הממשלה תקף את גנץ לאחר שהאשים אותו באחריות למלחמת אחים בחברה הישראלית: "מי שלא מגנה את ההשוואה של שר המשפטים לנאצי, ואת ממשלת ישראל לרייך השלישי - הוא זה שזורע את זרעי הפורענות"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/01/23 17:07 טז בטבת התשפג

נתניהו במתקפה: "זו קריאה ברורה להמרדה מעל בימת הכנסת"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף היום (ב') בישיבת הסיעה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואמר כי  "אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך, האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית יהיה עליך". בישיבת סיעת הליכוד, שהתקיימה דקות לאחר מכן, תקף נתניהו את יו"ר המחנה הממלכתי.

"אני קורא לבני גנץ - חזור בך מיד"

"קיבלנו מנדט ברור מהציבור כדי לבצע את מה שהבטחנו בבחירות - וכך נעשה", הוסיף, "זאת מהות הדמוקרטיה – זה מימוש רצון הבוחר. אנחנו לא נבהלים מהקמפיין התקשורתי החד-צדדי נגדנו, ואנחנו לא נרתעים אל מול ההסתה שמשתוללת נגדנו", אמר ראש הממשלה.

נתניהו תקף את גנץ ואמר כי "שמעתי את הדברים של חבר הכנסת גנץ ואני חייב להגיד לכם שאני מזועזע, זו קריאה ברורה להמרדה מעל בימת הכנסת. מי שלא מגנה את ההשוואה של שר המשפטים לנאצי, ואת ממשלת ישראל לרייך השלישי, הוא זה שזורע את זרעי הפורענות. ואני קורא לבני גנץ - חזור בך מיד".

"אם תמשיך, האחריות למלחמת אחים תהיה עליך"

כאמור, יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ דיבר בישיבת הסיעה בעיקר ברפורמה המשפטית. גנץ, שבשבוע שעבר הציע לליכוד לערוך את הרפורמות בשיתוף פעולה רחב ונענה בשלילה אמר: "אני מבקש להגיד להם באופן הברור ביותר אנחנו שמייצגים בנושא הזה רוב מהעם שמתנגד להפיכה המשטרית, לא נגיע לוועדת הכנסת כעניים המחזרים בפתחים. לא נבוא לתקן רבע סעיף ונאמר תודה. אם לא נגיע להסכמות נתניהו ושותפיו יאבדו מהלגיטימציה שלהם ברוב חלקי החברה הישראלית, גם בקרב רוב בוחרי הליכוד".

גנץ

גנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ תקף את נתניהו ואמר כי "התוכנית שאתה מוביל ומאפשר תפגע אנושות בביטחון הלאומי, גם בתחושת החוסן של כל האזרחים מכל חלקי החברה, וגם ביכולתו של בג"ץ ושל המערכת המשפטית להיות כיפת הברזל המשפטית שלנו מול העולם. אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך, האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית יהיה עליך".