הפרקליטים העלו את הטונים: השופטים עצרו את משפט נתניהו

בפעם הראשונה מאז חזר לראשות הממשלה, התחדש משפטו של בנימין נתניהו. במהלך הדיון עלו הטונים בין פרקליטיו של נתניהו לתובעת בתיק והשופטים עצרו את הדיון למשך כמה דקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/23 13:26 טז בטבת התשפג

הפרקליטים העלו את הטונים: השופטים עצרו את משפט נתניהו
משפט נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עצרו את המשפט: במהלך דיון שנערך היום (ב') במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עצרו השופטים את הדיון למשך כמה דקות לאחר שויכוח בין הפרקליטים עלה לטונים גבוהים. בדיון נערכת חקירתה הנגדית של פולינה גובזמן - קריב שהייתה אחת החוקרות של העדים במהלך החקירות נגד נתניהו.

עורכי הדין ז

עורכי הדין ז'ק חן ובעז בן צור צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"אני 25 שנה בפרקליטות, ולא נתקלתי בסגנון כזה. צורה כל כך מכוערת"

הדיון התלהט והטונים הורמו לאחר שהתובעת בתיק, עורכת הדין יהודית תירוש תקפה את פרקליטיו של נתניהו ואמרה: "אני 25 שנה בפרקליטות, ולא נתקלתי בסגנון כזה. צורה כל כך מכוערת", מנגד החזיר עורך הדין בן צור המייצג את נתניהו: "לא נתקלתי בכתב אישום כזה" ועורך הדין ז'ק חן המייצג את בני הזוג אלוביץ הוסיף: "אני מבקש להגיב. לא יכול להיות שבית המשפט נותן להם להגיד דבר כזה פוגעני ואני לא יכול להגיב. אני רוצה לומר שבמשך 30 שנה לא נתקלתי בהתנהלות כזו של ההגנה, שהסתירה תקלה אחרי תקלה. זו שערורייה". 

פולינה גובזמן-קריב

פולינה גובזמן-קריב צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חקירה נגדית לחוקרת בתיק 4000

השופטים כאמור הפסיקו את הצעקות והכריזו על הפסקה בדיון. בדיון היום נערכת חקירה נגדית לחוקרת בתיק 4000 פולינה גובזמן - קריב, מנהלת יחידת החקירות ברשות ני"ע. בזמן חקירת תיק 4000 הייתה החוקרת האחראית והמרכזית של התיק יחד עם חוקרי משטרת ישראל ובין היתר הייתה מי שחקרה את אלוביץ', פילבר, גלעד ארדן, ועדים אחרים במשרד התקשורת.

כזכור, פרקליטות המדינה ביקשה בדיון הקודם להכריז על דוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של נתניהו כ-"עד עוין". בקשת הפרקליטות הגיעה לאחר שבפתח דבריו בבית המשפט תקף שרן בחריפות את הפרקליטות ואף טען כי "הטעו את בית המשפט". בית המשפט לא נענה לבקשת הפרקליטות.