המשפטן הבכיר המקורב לנתניהו: "חשוב שיהיו בממשלה חברי ימין ושמאל"

המשפטן האמריקאי אלן דרשוביץ' דיבר היום בועידת ההסתדרות הציונית העולמית להתמודדות אתגרי החרמות על ישראל וטען כי ממשלה מגוונת תעזור לישראל במישור הבין לאומי: "תימנע ביקורת שאינה אמתית כלפי מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/22 19:52 כא בכסלו התשפג

המשפטן הבכיר המקורב לנתניהו: "חשוב שיהיו בממשלה חברי ימין ושמאל"
אלן דרשוביץ', צילום: אסי אפרתי - Tadmit

המשפטן האמריקאי המפורסם אלן דרשוביץ' מתריע: במהלך ועידת ההסתדרות הציונית העולמית להתמודדות אתגרי החרמות על מדינת ישראל בהיבטי המשפט, דיבר המשפטן היהודי אמריקאי ודיבר על ה-BDS תנועת החרם נגד ישראל וטען כי מטרתו האמתית של החרם הוא לא התנגדות לממשלה בישראל אלא הקמת מדינה פלשתינית בין הים לירדן.

צפו בדבריו של דרשוביץ':

דרשוביץ' ממליץ: "להוציא את ההסברה ממשרד החוץ"

"חרם לעיתים הוא לגיטימי, אבל החרם של ה-BDS הוא נגד ישראל ולא נגד מעשיה של הממשלה והנעשה בתוכה, כאשר מטרתה המרכזית היא מדינה פלסטינית בין הירדן לים" ארמ דרשוביץ' והוסיף על מצבה של ישראל בקמפוסים ברחבי ארצות הברית: "ישראל לא מפסידה במאבק נגד ה-BDS, היא מפסידה בקמפוסים וזה ישפיע על עתיד הסטודנטים, דעת הקהל בארה״ב ובסופו של דבר על הכלכלה והפוליטיקה בארה״ב. למרות ההפסד בקמפוסים, רבים מהפקולטות בארה"ב תומכות בישראל, אך הן שותקות ומתחבאות. הן חוששות שלא יקודמו, כיום חופש הביטוי הפך להיות תלוי חופש עד שזה תלוי מה חושבים עליך".

דרשוביץ' חושש כי הממשל האחרון יהיה אולי האחרון שהוא פרו ישראלי במוצהר נוכח המצב בדור האמריקאי הצעיר ואומר: "המשימה אליה מדינת ישראל צריכה להיערך בעוד עשור היא אי ההישענות על ארה"ב כמדינה התומכת בישראל, הנשיא ביידן עלול להיות המנהיג הדמוקרטי האחרון שהוא פרו ישראלי. על ישראל להציע את האמצעים שהיא מובילה בתחומי המודיעין, הסייבר והקדמה, אלו הדברים שהם יסייעו לה לחזק את מעמדה וחוזקה העתידי" דרשוביץ' מייעץ כי הצעד החשוב ביותר בהקשר של ההסברה הוא "להוציא את ההסברה ממשרד החוץ".

עו"ד אלן דרשוביץ

עו"ד אלן דרשוביץ צילום: Yossi Zeliger/Flash90

צריך לומר כי על רקע הממשלה המתגבשת השבר פחות מסייע"

עוד טוען דרשוביץ' כי אחד הדברים שיעזרו לישראל בהסברה הבין לאומית היא שילוב של ימין ושמאל בממשלה: " יש לי היכרות עם מנהיגים ישראלים רבים מכל קצוות הקשת הפוליטית, ואכן כולם מכירים בצורך להישרדותה של מדינת ישראל וחוסנה, אך צריך לומר כי על רקע הממשלה המתגבשת השבר פחות מסייע ולכן חשוב לפעול ולהשפיע שבממשלה יהיו יותר חברי מרכז ימין ומרכז שמאל וכך תימנע ביקורת שאינה אמתית כלפי מדינת ישראל".