"התמונה היום של צבא היבשה היא הקשה ביותר מקום המדינה"

בהמשך לדיווחים על הביקורת שמעביר קצין בכיר על הרמטכ"ל היוצא כוכבי, גם האלוף במילואים בריק מעביר ביקורת קשה על הצבא וקובע כי הניסיון לעבור לצבע יעיל וקטלני כשל

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/01/23 19:27 טו בטבת התשפג

"התמונה היום של צבא היבשה היא הקשה ביותר מקום המדינה"
האלוף, יצחק בריק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת הביקורת על הרמטכ"ל: לאחר הביקורת הקשה שהטיח קצין בכיר בצה"ל כלפי הרמטכ"ל והיחלשות צבא היבשה, גם נציב קבילות החיילים לשעבר האלוף יצחק בריק שכבר העביר בעבר ביקורת על היערכות צה"ל ממשיך היום (א') בביקורת.

"צבא היבשה במילואים בעצם לא קיים מבחינת היכולות"

בראיון ל"כאן חדשות" אומר האלוף בריק כי "התמונה היום של צבא היבשה היא הקשה ביותר מקום המדינה. גם הנושא הטכנולוגי שכוכבי מדבר עליו שהוא הכניס אותו כצבא קטלני מדוייק מהיר לא תפס גובה" בריק ממשיך וטוען להיחלשות משמעותית של מערך המילואים: "צבא היבשה במילואים בעצם לא קיים מבחינת היכולות. הטכנולוגיה הזאת לא הגיעה אליו והוא לא התאמן עליה אבל גם הסדיר עם כל האמירות הגדולות של טכנולוגיה בשמיים נמצא היום בפי פחת".

הרמטכ"ל כוכבי

הרמטכ"ל כוכבי צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

כזכור, הבוקר העביר גורם צבאי בכיר ביקורת על תפיסת הרמטכ"ל היוצא רא"ל אביב כוכבי, ותוכניתו להפוך את צה"ל לצבא "קטלני, יעיל וחדשני", דבר שלטענתו יביא לפגיעה חמורה בכוחות היבשה, בסד"כ ובמילואים. כך פורסם הבוקר ב-"כאן רשת ב'" על-ידי כרמלה מנשה.

סד"כ מינימלי ורהב ריק

"אנחנו על סף הסד"כ המינימלי מול איומים מורכבים מאלה שחווינו בשנים האחרונות", אמר אותו בכיר והוסיף כי "ישראל עשויה לעמוד לפני מערכה כבדה המשולבת באתגרי פנים שבהם כל לוחם יהיה רלוונטי וחסרונו יורגש בה".

צבא היבשה. ארכיון | צילום: דובר צה"ל

הקצין הבכיר מתח ביקורת על כוכבי שלאחרונה חשף במהלך הרצאה פעולת תקיפה שביצע חיל האוויר בעומק סוריה. "איזה מסר היה בזה? האויב לא יודע שתקפנו את המשאית השמינית? הרי הוחלט לשמור על עמימות. עם כל החשיבות לתקיפות בסוריה שם אנחנו 'גיבורים', הרי שבלבנון מקימים בשקט מפעלים, ממשיכים בייצור ובבניית רקטות מדוייקות וטילים ארוכי טווח ואנחנו לא מגיבים". לדבריו, "כשיהיו בידיהם רקטות מדוייקות זו תיהיה מלחמה אחרת".