אתגרי הנפש מתנגשים עם ההלכה? לרבנית מרילי מירוויס יש תשובה ברורה

בפתח כנס כיפה "האומץ לדבר על זה" דיברה הרבנית שירה מרילי מירוויס על האתגרים בקהילה שלה בנושא ועל האתגרים ההלכתיים: "תורת חיים, היא נובעת מתוך החיים עצמם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/23 16:23 טו בטבת התשפג

אתגרי הנפש מתנגשים עם ההלכה? לרבנית מרילי מירוויס יש תשובה ברורה
הרבנית מרילי מירוויס, צילום: ללא

תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה", התקיים היום (א') במלון רמדה בירושלים כנס כיפה שעסק בעולמם של מתמודדי הנפש במגזר הדתי-לאומי והקהילות סביבם. גם הרבנית שירה מרילי מירוויס הגיע לכנס ובראיון לחדשות כיפה סיפרה על המקום של שאלות בריאות הנפש בקהילה שלה ואיפה זה תופס אותה כרבנית קהילה.

צפו בראיון עם הרבנית שירה מרילי מירוויס:

"בתור אישה שעונה לשאלות הלכתיות גם לנשים וגם לגברים" פתחה הרבנית מרילי מירוויס, "אני מוצאת שהנושא של התמודדות נפש נמצא בכל מקום ונמצא בקהילה. יש לי את הזכות לכך שאנשים משתפים אותי באתגרי החיים וככה אני נחשפת לאט לאט להתמודדויות כאלו ואחרות בתוך הקהילה, בתוך המשפחה בתוך הישוב".

מיכל הרצוג בכנס כיפה

מיכל הרצוג בכנס כיפה צילום: מאיר אליפור

אתגרי בריאות הנפש מאתגרים את ההלכה?

לשאלה האם היא חושבת שהתמודדות נפש הוא אתגר שבשנים האחרונות מאתגר את ההלכה? ענתה הרבנית: "אני חושבת שאתגרים והתמודדויות נפשיות היו מאז ומתמיד ותורה היא תורת חיים, היא נובעת מתוך החיים עצמם. אז זה לא מאתגר את ההלכה פשוט צריך ללמוד ולהיות עם אוזן קשובה ורגישה ולראות איך אנחנו עושים את היכולת הזאת של לתת מענה שהוא הלכתי מתוך עולם התורה שהחיים מזמנים".