משילות בהשהייה: נדחתה ההצבעה על מינוי המנכ"ל של מירי רגב

למרות זעמה של שרת התחבורה הנכנסת, ההצבעה על מינויו של משה בן-זקן למנכ"ל משרדה נדחתה בשבוע | הבוקר גם היועצת המשפטית לממשלה הצטרפה להתנגדות של ועדת המינויים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/23 13:05 טו בטבת התשפג

משילות בהשהייה: נדחתה ההצבעה על מינוי המנכ"ל של מירי רגב
מירי רגב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שרה בהמתנה: נדחתה ההצבעה על מינוי מקורבה של השרה מירי רגב, משה בן זקן, למנכ"ל משרד התחבורה. הדחייה בשבוע היא בעקבות ההתנגדויות למינוי, החל מוועדת המינויים ועד למשנה ליוע"שית שהציג את התנגדותה הנחרצת בישיבת הממשלה.

רגב זועמת אבל מוותרת

נזכיר כי שרת התחבורה הנכנסת רגב החליטה למנות את פעיל הליכוד משה בן זקן לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה היוקרתי, אבל נציבות שירות המדינה הודיעה כי היא פוסלת את המינוי בשל פערים מקצועיים. גם היועמ"שית הצטרפה היום (א') לחוות הדעת נגד המינוי, וכאמור הוא יתעכב.

מטעמה של שרת התחבורה נמסר בלקוניות כי לאור הבקשה של המשנה ליועמשית לממשלה גיל לימון לדחות את ההצבעה בשבוע כדי להגיע להסדר, החליטה הממשלה לאפשר זאת ולהביא את המינוי להצבעה ביום ראשון הקרוב.

בהרב-מיארה

בהרב-מיארה צילום: Gideon Markowicz/Flash90

בהרב-מיארה: "לא הוצבע על טעם מהותי לשינוי עמדת הוועדה"

בחוות הדעת של היועצת המשפטית לממשלה סוכמו מסקנות הוועדה: "היא מצאה כי המועמד אינו כשיר למילוי התפקיד, ומינויו עלול לפגוע בתפקוד המשרד וביכולתו לעמוד במשימותיו הרבות והמורכבות. לפי הדין, החלטת הוועדה היא בעלת משקל רב במיוחד, כמעט מכריע, ורק בהימצא טעם מיוחד בעל משקל מהותי, תהיה הצדקה לסטות ממנה".

בהרב-מיארה סיימה: "לאחר שהוועדה נדרשה לנושא בשנית, בהמשך לפניית נוספת של שרת התחבורה, ולא הוצבע על טעם מהותי לשינוי עמדתה, הרי שאין בסיס משפטי המאפשר את המינוי בניגוד לעמדתה. לפיכך, סבורה היועצת המשפטית לממשלה כי יש מניעה משפטית לאישור המינוי".