למרות הזעם של מירי רגב, היועמ"שית נגד המינוי: "אין בסיס משפטי"

גלי בהרב מיארה מתנגדת גם היא למינוי המנכ"ל של שרת התחבורה: "אין בסיס משפטי המאפשר את המינוי בניגוד לעמדת ועדת המינויים. לפי הדין החלטת הוועדה היא בעלת משקל רב במיוחד, כמעט מכריע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/23 10:50 טו בטבת התשפג

למרות הזעם של מירי רגב, היועמ"שית נגד המינוי: "אין בסיס משפטי"
גלי בהרב מיארה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב החליטה למנות את פעיל הליכוד משה בן זקן לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה היוקרתי, אבל נציבות שירות המדינה הודיעה כי היא פוסלת את המינוי בשל פערים מקצועיים. רגב זעמה על ההחלטה, אך נראה כי גם היועמ"שית מצטרפת היום (א') לחוות הדעת נגד המינוי.

בהרב-מיארה: "לא הוצבע על טעם מהותי לשינוי עמדת הוועדה"

בחוות הדעת של היועצת המשפטית לממשלה, נכתב כי "המינוי נבחן על ידי ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה, שהיא הגורם המקצועי האמון על העניין". היועמש"ית סיכמה את מסקנות הוועדה: "היא מצאה כי המועמד אינו כשיר למילוי התפקיד, ומינויו עלול לפגוע בתפקוד המשרד וביכולתו לעמוד במשימותיו הרבות והמורכבות. לפי הדין, החלטת הוועדה היא בעלת משקל רב במיוחד, כמעט מכריע, ורק בהימצא טעם מיוחד בעל משקל מהותי, תהיה הצדקה לסטות ממנה".

השרה מירי רגב. נכנסת מהר לתפקיד

השרה מירי רגב | צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בהרב-מיארה סיימה: "לאחר שהוועדה נדרשה לנושא בשנית, בהמשך לפניית נוספת של שרת התחבורה, ולא הוצבע על טעם מהותי לשינוי עמדתה, הרי שאין בסיס משפטי המאפשר את המינוי בניגוד לעמדתה. לפיכך, סבורה היועצת המשפטית לממשלה כי יש מניעה משפטית לאישור המינוי".