משרד הבריאות לבתי החולים: אל תבצעו ניתוח "קיסרי צרפתי"

משרד הבריאות הורה לכל בתי החולים בארץ להפסיק לבצע ניתוח "קיסרי צרפתי" בעקבות החשש שהוא מלווה בשיעורי סיבוך גבוהים מניתוחים שגרתיים אחרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/23 23:04 יד בטבת התשפג

משרד הבריאות לבתי החולים: אל תבצעו ניתוח "קיסרי צרפתי"
אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

"מלווה בשיעור סיבוכים גבוה": ניתוח "צרפתי קיסרי" נעשה פופולרי בשנים האחרונות, שכן החיתוך נעשה בצדי הבטן ולא במרכזה כך שהצלקת פחות בולטת כמו בניתוחים אחרים. הערב (מוצאי שבת) הורה משרד הבריאות לכל בתי החולים ברחבי הארץ להפסיק לבצע את הניתוח הזה, מחשש כי הניתוח מלווה בשיעורי סיבוך גבוהים מניתוחים שגרתיים אחרים.

צילום: משרד הבריאות

"להשהות את ביצוע הניתוח בכל בתי החולים"

במכתב שנשלח מטעם ראש חטיבת הרפואה, ד"ר הגר מזרחי, לכל בתי החולים נכתב כי "הובא לידיעתי כי בחלק מבתי החולים מבוצע הניתוח הקרוי 'ניתוח קיסרי צרפתי',עולה החשש כי הניתוח מלווה בשיעור סיבוכים גבוה מהניתוח השגרתי. בעקבות זאת, אני מנחה להשהות את ביצוע הניתוח בכל בתי החולים. המועצה הלאומית לרפואת נשים, נאונטולוגיה וגנטיקה תקיים דיון בנושא בשבועות הקרובים, ולאחר קבלת המלצות המועצה אעדכן אם ההנחיה שונתה".

צילום: shutterstock

עוד הוסיפה ואמרה כי "בחלק מבתי החולים נגבה על ביצוע הניתוח תעריף ייחודי מכוון, שלכאורה אינו בסל השירותים המאושרים בחוק. על כן, בשבועות הקרובים ייבחן מהלך ניתוח קיסרי צרפתי אל מול הניתוח השגרתי והאפשרות לקבלת תעריף שונה".