משרד הבריאות מבקש: תפסיקו לדחוף שיני שום לאף

בעקבות אתגר חדש שהפך נפוץ ברשתות החברתיות, אנשים רבים החלו לדחוף שיני שום לאף בעת צינון. משרד הבריאות חושש מהתופעה ומזהיר: "עלול להוביל לפריחה בתוך האף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/23 21:28 י בטבת התשפג

משרד הבריאות מבקש: תפסיקו לדחוף שיני שום לאף
שום, לא תחליף לרופא, צילום: shutterstock

אתגר חדש ברשתות: בימים האחרונים החל טרנד חדש ברשתות החברתיות בהם אנשים מצוננים דוחפים שיני שום בנחיריים בטענה כי הדבר מעביר את הצינון. הטרנד החל מכמה משפיעני רשת ומהר מאוד הפך לטרנד חוצה גבולות. במשרד הבריאות מוטרדים מהתופעה ובציוץ טוויטר הזהירו מפני ההשלכות של התופעה וקראו לציבור לצרוך את התובנות שלהם מגורמים מוסמכים ולא מהרשתות. 

הציוץ של משרד הבריאות:

"בימים אלו רץ ברשתות טרנד של סרטונים ויראליים" כתבו במשרד, "המציעים לבעלי אף סתום לתחוב לנחיריים שיני שום, בטענה כי השום מקל על הגודש ומסלק את הצטברות הנזלת. לשום ישנם יתרונות בריאותיים רבים אך משרד הבריאות ממליץ לא להכניס שום לאף - בשום מקרה"

"פנו לרופא שלכם, ולא ל-TikTok"

במשרד מסבירים מה עלול לקרות מהתופעה ואומרים כי " הנה כמה סיבות - יש סיכוי טוב שהשן תיתקע לכם באף - אפילו חתיכת שום זעירה שנתקעה בנחיר יכולה להיות בעלת השלכות רבות, כולל חסימה של הסינוסים ואפילו זיהום". עוד מוסיפים ואומרים "השמנים בשום הגולמי עלולים לגרות, להוביל לפריחה בתוך האף, לסדוק את העור ואפילו להביא לדימום מהאף".

צילום: shutterstock

"השום עלול לפגוע בחלק מהמחיצה, בה יש לא מעט כלי דם, ולגרום לטראומה". במשרד מציעים גם פתרונות אחרים: "אז איך ניתן להקל על גודש באף?  הצטננות היא בדרך כלל זיהום ויראלי שחולף מעצמו אך הדרך הטובה ביותר לטפל בה היא מנוחה, הקפדה על שתיה ולעיתים גם שטיפות עם מי מלח. אם הצינון נמשך – פנו לרופא שלכם, ולא ל-TikTok".