ימין מלא-מלא: לשכת נתניהו שמה על הכוונת את האנשים שמונו בתקופת בנט ולפיד

בסביבת נתניהו מנסים לאתר את מי שמונה לתפקידים משמעותיים בשירות הציבורי בתקופת בנט-לפיד | נזכיר כי דיווח דומה עלה לגביי מזכיר הכנסת, דן מרזוק, שנחשב למקורב ללפיד | מלשכת נתניהו לא התקבלה תגובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/23 22:33 יב בטבת התשפג

ימין מלא-מלא: לשכת נתניהו שמה על הכוונת את האנשים שמונו בתקופת בנט ולפיד
נתניהו, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

אחרי שפורסם כי יושב ראש הכנסת אוחנה וראש הממשלה נתניהו בוחנים אפשרות להדיח את דן מרזוק, מזכיר הכנסת שמונה לפני כעשרה חודשים בזמן ממשלת בנט-לפיד, דפנה ליאל מפרמת הערב (ה') כי מדובר במהלך כולל מצד לשכת נתניהו.

תקופת ניסיון של שנתיים

לפי הדיווח, בסביבת נתניהו מנסים לאתר את כל מי שמונה לתפקידים משמעותיים בשירות הציבורי בתקופת בנט-לפיד כאשר המטרה היא לבחון אפשרות להזיז אותם מתפקידם ולפנות מקום לאנשי נתניהו.  נציין כי על פי חוקי השירות הציבורי, מי שמכהן בתקפיד במשך תקופה של שנתיים נמצא במעין תקופת ניסיון ולכן ניתן לפטר אותו בקלות.

בנט ולפיד

בנט ולפיד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צריך להבדיל בין משרת אמון, המתחלפות בהתאם לשלטון לבין השירות הציבורי שנשאר על מכונו בכל שלטון. לפי ליאל, כעת ניתן ניתן לראות שינוי כיוון: עריפת ראשים על רקע פוליטי, וניסיון להשאיר את השירות הציבורי רק עם אנשים שמזוהים באופן אקטיבי כנאמני נתניהו.

"ציד מכשפות, מודל 2023"

כאמור, הדיווח הזה מצטרף לדיווח על הדחת מרזוק והופך את העניין לכוללני יותר. ראש הממשלה לשעבר, יאיר לפיד, תקף את המהלך וכתב: "ציד מכשפות, מודל 2023". מלשכת נתניהו לא התקבלה תגובה.