"ההיסטוריה של ירושלים רצופה בנשים": עיר הבירה ביוזמה לייצוג נשי גם במרחב הציבורי

עיריית ירושלים יוזמת פרויקט הנצחה ייחודי, במסגרתו מזמינים את הציבור להציע דמויות נשיות עוצמתיות בעלות זיקה לעיר שטרם הונצחו בה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/23 20:52 יב בטבת התשפג

"ההיסטוריה של ירושלים רצופה בנשים": עיר הבירה ביוזמה לייצוג נשי גם במרחב הציבורי
ירושלים, צילום: shutterstock

יוזמה מיוחדת של עיריית ירושלים: עוצמה נשית גם במרחב הציבורי.  במסגרת מיזם לייצו גנשי גם במרחב הציבורי, יצאה העירייה בקול קורא שמזמין את הציבור להציע דמויות של נשים פורצות דרך, שיש להן תרומה או זיקה ייחודית לעיר ירושלים וראויות להנצחה במרחב הציבורי.

השמות שיוצעו, יעלו לדיון בוועדת השמות העירונית וייבחנו בהתאם לקריטריונים ולנהלי העירייה. המיזם הוא פרי שיתוף פעולה של המחלקה לקידום נשים, מזכירות העירייה והוועדה העירונית לקידום מעמד האישה.

"ההיסטוריה של ירושלים רצופה בנשים אמיצות, גיבורות ורבות מעש"

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ההיסטוריה של ירושלים רצופה בנשים אמיצות, גיבורות ורבות מעש, אשר ראויות להנצחה על פועלן. אנו כעירייה, נמשיך ליזום פרויקטים אשר מביאים גם את הכוח הנשי אל קידמת הבמה. כולנו חבים הרבה מאד, לנשים רבות אשר השתתפו בבניין המדינה וירושלים בכל תחום וראויות להנצחה".

ד"ר לורה ורטון, מחזיקת התיק לקידום מעמד האישה ויוזמת הפרויקט: "הצגת שמות של נשים ברחובות, בכיכרות ואתרים בעיר היא אחד האמצעים שיש לעירייה לקדם שוויון לנשים ואת נוכחותן במרחב הציבורי. אנחנו מקווים שתוך חודשים ספורים נוכל להציג רשימה מכובדת וארוכה של נשים מעוררות השראה שיביאו כבוד לכולנו ולעירנו, ושייתנו עידוד לדורות הבאים לפעול ולתרום בכל תחומי החיים בעיר ירושלים".