רחוב הרב חיים דרוקמן: העיר בה רוצים להנציח את הרב

בקשה רשמית הוגשה לוועדת השמות העירונית בירושלים בבקשה להנציח את הרב חיים דרוקמן זצ"ל. "חובתנו היא לפעול ולהקים מפעלי הנצחה שיביאו עוד דורות רבים להגות את שמו וללכת בדרכיו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 03/01/23 20:38 י בטבת התשפג

רחוב הרב חיים דרוקמן: העיר בה רוצים להנציח את הרב
בקשה לקרוא רחוב על שמו של הרב, צילום: ללא

מתחילים להנציח את הרב: בשבוע שעבר נפטר הרב חיים דרוקמן. הרב ,שהיה מעורב בפעילות ציבורית לאורך כל חייו, נכנס לליבותיהם של רבים בעם והפך למשפיע בנושאים ציבוריים רבים במדינה ובמיוחד בציונות הדתית. עתה לאחר שנגמרה השבעה על הרב מתחילה הפעילות להנצחת פועלו של הרב זצ"ל.

הרב דרוקמן זצ"ל

הרב דרוקמן זצ"ל צילום: ישיבת הכותל

בקשה לקרוא רחוב על שם הרב

סגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה הגישה בקשה רשמית לועדת השמות בעיריית ירושלים בבקשה להכריז שם רחוב בבירה על שמו של הרב חיים דרוקמן ז"ל. בבקשה שהוגשה נכתב כי לאור האהדה הציבורית חוצת הגבולות של הרב דרוקמן, דמותו שהיתה למופת למנהיגים רבים והעובדה כי נחשב יחיד בדורו חובתנו היא לפעול ולהקים מפעלי הנצחה שיביאו עוד דורות רבים להגות את שמו וללכת בדרכיו. 

כמו כן, צויין במכתב כי "מנהיג בסדר גודל כזה אסור להנציח בכיכר זניחה כדי לצאת ידי חובה וביקשה מחברי הועדה לבחון אפשרות לשינוי שם של רחוב קיים על מנת לכבד ולהנציח את זכרו בצורה המכובדת והראויה ביותר".

חגית משה

חגית משה צילום: ארנון בוסאני

"לפעול להנצחת שמו בבירת ישראל ירושלים"

חגית משה אמרה: "סיימנו את ימי השבעה על הרב שהיה לנו לעוגן ודרכו תשמש לנו עמוד ענן ערכי לעוד שנים רבות. הרב דרוקמן היה עבורי דמות מופת עוד מימי כחניכה בבני עקיבא. מחובתנו היא לחלוק את כבודו ודרכו של הרב עם הדורות הבאים ולפעול להנצחת שמו בבירת ישראל ירושלים".