מלחמת רוסיה-אוקראינה: פוטין הורה על הפסקת אש של 36 שעות

לקראת חג המולד האורתודוקסי, ברוסיה קיבלו את בקשת הפטריארך קיריל והכריזו על הפסקת אש במלחמה עם אוקראינה ל-36 שעות החל ממחר בשעה 12:00 ועד שבת בחצות| באוקראינה הגיבו: "מלכודת צינית ותעמולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/23 18:04 יב בטבת התשפג

מלחמת רוסיה-אוקראינה: פוטין הורה על הפסקת אש של 36 שעות
ולדימיר פוטין, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

כבר 45 שבועות בהן מתנהלת מלחמת רוסיה-אוקראינה, ונראה כי הפסקת אש קצרה באופק. בעולם מדווחים כי הקרמלין מסר היום (חמישי) שרוסיה תכריז על הפסקת אש באוקראינה החל ממחר בשעה 12:00 עד שבת בחצות.

ברוסיה קיבלו את בקשת הפטריארך קיריל

על פי הדיווחים, הקרמלין קרא לאוקראינה להכריז גם היא על הפסקת אש ולאפשר לאנשיה להשתתף באירועי חג המולד האורתודוקסי. נציין כי חג המולד האורתודוקסי נחגג ב-7 בינואר, בניגוד לחג המולד הקתולי שנחגג ב-25 בדצמבר, והרוסים נענו לפנייתו של מנהיג הדת הפטריארך קיריל.

חג המולד בבית לחם

חגיגות חג המולד בישראל | צילום: פלאש 90

בהודעה הרוסית נכתב: "תוך התחשבות בפנייתו של הוד קדושתו הפטריארך קיריל, אנו מורים למשרד הביטחון של הפדרציה הרוסית להכריז כי מהשעה 12:00 בצהריים בשישי בינואר עד חצות של השביעי בינואר תתקיים הפסקת אש לאורך קו העימות בין הצדדים הלוחמים באוקראינה".

באוקראינה לא נענים לבקשה

מיכיילו פודולייק, היועץ הנשיאותי של נשיא אוקראינה, התייחס לבקשה הרוסית וטען כי היא "מלכודת צינית ותעמולה". נזכיר כי אוקראינה וזלנסקי הציעו לרוסים הפסקת אש כבר ב-25 בדצמבר לכבוד חג המולד, אך רוסיה דחתה את ההצעה.