טרגדיה באוקראינה: חייל יהודי נהרג במלחמה מול רוסיה

חבר הקהילה היהודית של דנייפרו, ולדיסלב שיין בן ה-21 נהרג במלחמה מול רוסיה | רבה הראשי של אוקראינה: "מסר את נפשו בהגנה על עמו, מתפלל להחלמת הפצועים ולהפסקת שפיכות הדמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/22 14:41 יד בכסלו התשפג

טרגדיה באוקראינה: חייל יהודי נהרג במלחמה מול רוסיה
ולדיסלב שיין ז"ל, צילום: פדרציית הקהילות היהודיות

"מסר את נפשו בהגנה על עמו": המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת, ויהודים וישראלים יוצאי אוקראינה החליטו להתנדב ולהצטרף לצבא האוקראיני. היום (ה') נודע כי חבר הקהילה היהודית של דנייפרו, ולדיסלב שיין בן ה-21, נהרג בקרבות מול הצבא הרוסי.

רבה הראשי של אוקראינה, הרב משה ראובן אסמן, ספד לו: "ולדיסלב מסר את נפשו בהגנה על עמו. הוא לחם בגבורה כבר מראשיתה של הפלישה. אני משגר תנחומים למשפחתו, ומתפלל יחד עם כל יהודי אוקראינה להחלמת הפצועים ולהפסקת שפיכות הדמים. אני קורא שוב לעולם להתערב בהשגת הפסקת אש, ולכל הגופים שיכולים לסייע לנו באמצעות בגדים, תרופות, מזון או תרומות כספיות לעשות זאת״.

שיין. היה מגיע לקהילה היהודית.

שיין. היה מגיע לקהילה היהודית. צילום: פדרציית הקהילות היהודיות

הניח תפילין מידי יום בחזית

חבריו סיפרו כי ולדיסלב נרשם כמתנדב כבר בימיה הראשונים של המלחמה. מידי פעם, כשיצא לחופשה, הגיע לקהילה היהודית בעיר, הניח תפילין והתפלל. הוא היה גאה מאוד ביהדותו, ובלט בקרב חבריו לנשק, כשהיה מניח תפילין מידי יום בחזית, ועל דש בגדו התנוסס סמל עם צבעי הדגל הכחול-צהוב של מדינתו ועליו כיתוב בעברית: "אוקראינה".

שיין המנוח היה מוכר בעירו כג'ודוקא מוכשר. הוא עסק בענף הספורט הזה מאז היותו בן 6 וזכה במספר רב של אליפויות בטורנירים בדנייפרו וברחבי אוקראינה. בשנים האחרונות למד באוניברסיטה הלאומית למשפטים בחרקוב והמלחמה גדעה את חלומותיו.

צילום: באדיבות המצלם

עשרות חיילים יהודיים נהרגו במלחמה

"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה אבלה על מותו של גיבור. הוא נשלח לחזית ושם הקריב את חייו למען עצמאותה וחירותה של אוקראינה", נמסר בהודעה מטעם הארגון שמאחד את 180 הקהילות במדינה הנאבקת על חייה.

לפי ההערכות ולדיסלב הוא אחד מתוך עשרות חיילים יהודים אזרחי אוקראינה שקיפחו את חייו בלחימה מול הרוסים: כזכור, במהלך חודש אוקטובר נודע על חייל יהודי מצ'רקאס שנהרג בשעה שהנגמ"ש שלו עלה על מוקש. בספטמבר נהרג דימה פיאלקה מהעיר לבוב, שהיה בעבר מאמן כדורגל בקבוצת הילדים של 'הפועל באר שבע' והתגורר כמה שנים בישראל.