ההצפה בתל אביב גרמה לבור ענק שנעצר רק מטר מהקברים

לאחר שצינור מים התפוצץ בתל אביב וגרם לשיבושי תנועה כבדים, המים הרבים שנסחפו, הגיעו עד לבית העלמין בנחלת יצחק וגרמו לבור גדול שנפער באדמה ונעצרה רק סמוך מאוד לקברים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/23 09:48 יב בטבת התשפג

ההצפה בתל אביב גרמה לבור ענק שנעצר רק מטר מהקברים
הבור שנפער ליד בית העלמין, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ההצפה בתל אביב: אמש (ד') בשעות הבוקר נרשמו עומסי תנועה כבדים בתל אביב לאחר שבמהלך עבודות תשתית של חברת החשמל, נפגע צינור מים מרכזי וגרם להצפות נרחבות בעיר. עיקר ההצפה קרתה בצומת הרחובות משה דיין ודרך השלום אך הדבר השפיע על התנועה בנתיבי איילון ועל כל גוש דן.

הבור הגיע קרוב למצבות

אבל לא רק הנהגים נפגעו מנזקי ההצפה. פיצוץ הצינור גרם לבור ענק שנפער בכביש הסמוך לבית העלמין נחלת יצחק שנמצא בין גבעתיים לתל אביב. הבור הלך וגדל והתקרב מאוד לגדר בית העלמין ובמקומות מסויימים הבור נפער אפילו מתחת לגדר. בשלב מסויים היה חשש כי הבור יתרחב לתוך בית העלמין ויפגע בקברים ובמצבות. אבל למרבה המזל הבור נעצר כמטר מאיזור הקברים בבית העלמין.

העבודות סמוך לבית העלמין

העבודות סמוך לבית העלמין צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במהלך כל היום פעלו העובדים ואנשי העיריה על מנת לנקז את המים ובהמשך גם לתקן את הנזק הסמוך לבית העלמין ובכביש. עוברי אורח ששהו במקום אמרו לוואלה ניוז: "הבור הענק ממש הגיע מתחת לגדר בית העלמין והאדמה קורסת ממש מרחק של חצי מטר משורת הקברים. כל האדמה כאן זזה ויש חשש שמצבות זזות". 

בית עלמין נחלת יצחק. ארכיון

בית עלמין נחלת יצחק. ארכיון צילום: Avshalom Sassoni/Flash90