נסיונות לשיתוף פעולה בין הקואליציה לאופוזיציה כדי לגרש את המחבלים

יו"ר הקואליציה הציע למספר מפלגות באופוזיציה להעניק פטור מחובת הנחה לחוקים לשלילת האזרחות למחבלים ישראלים | הבוקר שוחרר המחבל כרים יונס אותו רוצה דרעי לגרש

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/01/23 08:44 יב בטבת התשפג

נסיונות לשיתוף פעולה בין הקואליציה לאופוזיציה כדי לגרש את המחבלים
ישתפו פעולה?, צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

ישתפו פעולה? בקואליציה רוצים לקדם את החוק לשלילת אזרחות של מחבלים ישראלים. על מנת לזרז את החוק פנה יו"ר הקואליציה אופיר כץ לחלק ממפלגות האופוזיציה במטרה לקדם פטור מחובת הנחה לחוק, מה שיזרז משמעותית את חקיקתו. במידה ובאופוזיציה לא יתמכו ביוזמה, תמשיך הקואליציה לקדם את החוק לבדה מה שייקח מספר שבועות. על רקע הבקשה, הבוקר (ה') השתחרר מהכלא המחבל כריס יונס אותו מבקש שר הפנים אריה דרעי לגרש.

דרעי פנה ביום שלישי האחרון ליועצת המשפטית לממשלה בהרב מיארה וביקש שתפעל לממש את סמכותו בעניין ותקדם משפטית את שלילת אזרחותו של המחבל ושל אחיו שאמור להשתחרר בעוד מספר ימים וגירושם מהארץ.

דרעי

דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האחים המחבלים שרצחו את החייל אברהם בלומברג

האחים כרים ומאהר יונס הם המחבלים שרצחו בשנת 1980 את החייל אברהם בלומברג ומאז ישבו בכלא הישראלי. הבוקר שוחרר כרים יונס ובעוד מספר ימים ישוחרר גם אחריו, דרעי כאמור, הכריז מיד עם כניסתו למשרד הפנים על כוונתו לגרש את צמד האחים.

השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר הורה למשטרה למנוע חגיגות שחרור המחבל גם מחוץ לכלא וגם בכפרו כבר עארה. בן גביר אף הציג לאנשי המשרד חוות דעת שקובעת כי חגיגות לרגל שחרורו נחשבות כתמיכה בטרור. הבוקר עם שחרורו, הוסע המחבל יונס על ידי שירות בתי הסוהר לרעננה שם פגש את משפחתו.