"נחיל רפורמות שיבטיחו את האיזון הנכון בין 3 הרשויות״

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בנאומו בוועידת בית"ר לרפורמה של יריב לוין במערכת המשפט | על הרחבת הסכמי אברהם: "נפרוץ עוד נתיבים לשלום במזרח התיכון"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 04/01/23 19:19 יא בטבת התשפג

"נחיל רפורמות שיבטיחו את האיזון הנכון בין 3 הרשויות״
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה,בנימין נתניהו, התייחס הערב (ד') בנאומו בוועידת בית"ר העולמית ליעדים של הממשלה החדשה וגם לרפורמה של שר המשפטים הנכנס, יריב לוין במערכת המשפט. "נעשה רוויזיה במשילות: קיבלנו מנדט להיאבק בפורעי-חוק, ונעשה זאת בלא מורא. ננקוט צעדים שיחזקו את הביטחון האישי בכל רחבי המדינה. אתן גיבוי ככל שדרוש כדי להשיג יעד זה. בד בבד נחיל רפורמות שיבטיחו את האיזון הנכון בין שלוש הרשויות", אמר נתניהו בנאומו בוועידת בית"ר.

נתניהו: "נפרוץ עוד נתיבים לשלום במזרח התיכון"

בנוסף, נתניהו התייחס בנאומו למדיניות הביטחונית של הממשלה הנכנסת נגד איראן. "נעשה ריוויזיה בביטחון: נפעל ביתר שאת - בתקיפות ובעוצמה – נגד שלוחות הטרור של האסלאם הקיצוני באזורנו; נסכל את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה; ומעל הכל נאבק באופן חסר פשרות בכוונת איראן לפתח ארסנל גרעיני, בדרכים שונות באופן המקצועי ובדרכים גלויות בדעת הקהל העולמית".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

עוד הוסיף ואמר כי "נעשה ריוויזיה ביחסי החוץ - קולנו יישמע בעולם. במקום הרכנת ראש וכניעה לתכתיבי הקהילה הבינלאומית, נעמוד בגאון על האינטרסים שלנו במדינת ישראל ובארץ ישראל. אנחנו נעמיק את השלום עם סודן, האמירויות ומרוקו - ונפרוץ עוד נתיבים לשלום נוסף במזרח התיכון. החיבור שלנו למורשת עמנו, שראשיתה בתנ"ך ולדמויות ענק כמו זאב ז'בוטינסקי".

"ראש החץ של ה-BDS הוא למעשה מר יאיר לפיד"

מקודם יותר, שר התפוצות והשוויון החברתי, עמיחי שיקלי, תקף בחריפות בריאיון עם העיתונאי ינון מגל  את ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בעקבות מתקפותיו נגד הממשלה הנכנסת. בנוסף, שיקלי טען כי הוא יוצר נזק לתדמיתה של ישראל בעולם וכתוצאה מכך הוא משתף פעולה עם תנועת החרם ה-BDS.

מחוזר אחרי רבים

מחוזר אחרי רבים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

״מה שלפיד עושה כעת כראש ממשלה יוצא זה חוסר אחריות מופרע. הוא לא מבין שכשהוא מספר לכל העולם שזו ממשלה ״חשוכה״, העולם לא עושה הפרדה בין הממשלה למדינה. ראש החץ של ה-BDS הוא למעשה מר יאיר לפיד״, אמר שיקלי.

שיקלי: "שכחתם שיש מכתב אחד, אותו מעל מיליון אזרחים שלחו - זה היה בקלפי"

במהלך הראיון, התייחס שיקלי לרפורמה של שר המשפטים, יריב לוין, במערכת המשפט, . ״התרגלנו לחוסר שפיות. הגיעה ממשלה שחוזרת למשול. יש עכשיו כל מיני מכתבים שיוצאים, טייסים, שלדגיסטים. שכחתם שיש מכתב אחד, אותו מעל מיליון אזרחים שלחו - זה היה בקלפי״, אמר שר התפוצות.