המנכ"ל ירוויח יותר מנשיא המדינה: הבקשה החריגה של דרעי

אריה דרעי מעוניין שמשה בר סימן טוב יחזור לקדנציה נוספת במשרד הבריאות וימליץ להחריג את שכרו. ההחרגה עומדת על פי 2 משכרם של שאר מנכ"לי המשרדים | כך נהגו גם במנכ"לים האחרונים במשרד

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/23 14:43 יא בטבת התשפג

המנכ"ל ירוויח יותר מנשיא המדינה: הבקשה החריגה של דרעי
בר סימן טוב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רוצה את בר סימן טוב: שר הפנים והבריאות אריה דרעי המליץ היום (ד'), להעלות את שכרו של המועמד לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. המלצתו של דרעי מגיעה בעקבות ההתעקשות שלו על מינויו של בר סימן טוב ובגלל העובדה שהמנכ"לים האחרונים במשרד קיבלו שכר גבוהה משאר מנכ"לי המשרדים.

השכר המדובר עומד על כ-90 אלף שקלים בחודש ומדובר ביותר מפי שתיים משכר מנכ"ל במשרד ממשלתי.  שאר המנכ"לים מרוויחים כ-40 אלף שקלים בחודש. דרעי למעשה מעוניין להשוות בין שכר מנכ"ל משרד הבריאות לשכרו של מנהל בית חולים גדול כפי שנהגו בשני המנכ"לים האחרונים נחמן אש וחזי לוי. 

אריה דרעי

אריה דרעי צילום: יונתן סינדל פלאש 90

במידה ויאושר שכרו יהיה גבוהה משל ראש הממשלה

במידה והממשלה תאשר את העלאת השכר, מנכ"ל משרד הבריאות צפוי להשתכר כמעט כמו נשיאת בית המשפט העליון אשר משתכרת ב-100 אלף שקל לחודש. בנוסף, שכרו צפוי להיות גבוה יותר מנשיא המדינה ששכרו התעדכן ל 72,744, ראש הממשלה שעומד על 63,377, וחברי הכנסת שמרוויחים 50,925 לחודש. 

קבלת ההצעה עשויה להוביל לפריצת מדרגות השכר במשרדי הממשלה, ואף להביא לתביעות העלאה של שכר מנכ"לי משרד נוספים. מלשכתו של דרעי נמסר כי אין סיבה לכך שמשה בר סימן טוב על אף שאינו רופא, ירוויח פחות ממנכ"לי המשרד שהיו לפניו, וממרבית חברי הנהלת המשרד ומנהלי היחידות הכפופות לו. 

הדיווחים על חזרתו של בר סימן טוב

כזכור, לפני מספר שבועות נודע כי בר סימן טוב מועמד לחזור חזרה כמנכ"ל משרד הבריאות וכי אריה דרעי מעוניין שישוב לתפקיד. על פי פרסום של "ישראל היום", בר סימן טוב התפטר מתפקידו כמשנה למנכ"ל חברת הביטוח "כלל", ייתכן שעל מנת לחזור לתפקיד.