9,000 עמודים הפרויקט האחרון שביאר הרב שטייזנלץ הגיע לנשיא הרצוג

"המשנה המבוארת" הוא למעשה הפרויקט האחרון שביאר הרב עדין אבן-ישראל, פרויקט שסיים את מלאכת ביאור הקנון היהודי כולו | נשיא המדינה: "יתרונו של מפעל זה שהוא משרת את כל העם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/23 19:45 ט בטבת התשפג

הפרויקט האחרון שביאר הרב שטייזנלץ הגיע לנשיא הרצוג
הבנים שטיינזלץ והנשיא הרצוג | , צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל היום (ב') את סדרת המשניות שביאר הרב עדין אבן-ישראל שטיינזלץ זצ"ל על ידי בנו, הרב מני אבן ישראל. פרויקט "המשנה המבוארת" הוא למעשה הפרויקט האחרון שביאר הרב עדין ובכך סיים את מלאכת ביאור הקנון היהודי כולו, והוא הפרשן היחידי בהיסטוריה היהודית שזכה לכך.

13 כרכים, 63 מסכתות, 4182 משניות ו-9,000 עמודים

הרב שטיינזלץ זצ"ל היה מחנך, חוקר ומבאר תלמוד וחסידות, פילוסוף, מבקר חברתי, ומחברם של יותר מ-60 ספרים בשפות שונות. בנוסף לכך הקים במסגרת פעילותו רשת של מוסדות חינוך וזכה במגוון פרסים כמו פרס ישראל ואות הנשיא. 

פרויקט משנתו של הרב כלל מהדורה חדשה של אחד הטקסטים הבסיסיים ביותר של היהדות, המציע פרשנות ברורה ותמציתית ומעניק ללומד אפשרויות להעמיק בתחומים שונים; מושגים, פסקי הלכה ומציאות הנושאים הנידונים. המשנה כוללת 13 כרכים, 63 מסכתות, 4182 משניות, בסך הכל כ-9,000 עמודים. העבודה על המשנה בשפה העברית, נמשכה כ-8 שנים. כל כרך של משניות שטיינזלץ מכיל בממוצע 750 תצלומים ואיורים צבעוניים. 

משניות מבוארות |

משניות מבוארות | צילום: קובי גדעון, לע"מ

"סגירת מעגל מושלמת"

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "זהו מפעל מדהים. יתרונו של המפעל זה שהוא משרת את כל העם ואת חיבורו של העם למקורותיו, העובדה שאתם מנגישים זאת לכל עם ישראל, היא זכות גדולה".

הרב מני אבן ישראל אמר כי הם גאים להציג לנשיא את הכרך האחרון של המשנה: "בכרך האחרון אנו עושים סגירת מעגל מושלמת בין תחילת דרכו של הרב ומרכז שטיינזלץ בכרך הראשון של התלמוד שהוגש אף הוא לנשיא המדינה דאז מר שז"ר ( לפני כחמישים וחמש שנה) להגשת הכרך האחרון של המשנה המבוארת - והגשמת המוטו של הרב 'למד את עמי'".