מנכ"ל משרד הבריאות מודיע: ניתן לחסן נגד קורונה ילדים מגיל גיל חצי שנה

משרד הבריאות מאמץ את המלצת הצוות לטיפול במגיפות לחסן נגד קורונה גם פעוטות, צעד שהופך את רוב האוכלוסייה למחוסנת, מלבד תינוקות עד גיל חצי שנה |מנתוני משרד הבריאות עולה: מקדם ההדבקה ממשיך לעלות

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 06/07/22 14:55 ז בתמוז התשפב

מנכ"ל משרד הבריאות מודיע: ניתן לחסן נגד קורונה ילדים מגיל גיל חצי שנה
צילום: Noam Moskowitz/FLASH90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש מאמץ את המלצת הצוות לטיפול במגיפות לחיסון ילדים בין הגילאים חצי שנה לחמש שנים. משרד הבריאות יעדכן על זמינות החיסונים בקופות החולים בשבועות הקרובים. החיסון מומלץ במיוחד לילדים בעלי סיכון לתחלואה קשה בקורונה על רקע מחלה כרונית או טיפול הפוגע במערכת החיסון.

ההמלצה, שהוגשה למנכ"ל משרד הבריאות, התקבלה לאחר שהחיסון אושר ב FDA ולאחר שהתקיימו שני דיונים מקצועיים ומעמיקים בהם ניתנה סקירה מקיפה על יעילות החיסונים ובטיחותם. חיסוני פייזר ומודרנה (חיסוני mRNA) הוכיחו את יעילותם בהתמודדות עם המגפה, ונמצאו כבעלי פרופיל בטיחות גבוה.

הגל השישי בעיצומו: העלייה בתחלואה נמשכת

רק לפני חודש ראש הממשלה דאז, נפתלי בנט ושר הבריאות קיימו התייעצות עם גורמי המקצוע נוכח העלייה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה. בדיון הוצגה תמונת המצב הנוכחית ונתוני התחלואה בימים האחרונים, המצביעים על מגמת עלייה עקבית, לצד צפי להמשך. 

מנתוני משרד הבריאות העדכניים עולה כי מאתמול (ג') אומתו לקורונה 13,901 בני אדם, ומאז פרוץ המגפה בישראל אובחנו 4,404,223 חולים. מתוך 46,322 בדיקות שנערכו אתמול - 30.01% נמצאו חיוביות ומקדם ההדבקה עומד על 1.06.

בדיון של צוות טיפול במגפות  לפני כחודש הצביעו חברי הצוות על שורת המלצות הבאות: 1. להמליץ על שימוש במסכות במרחבים סגורים ובפרט בהתקהלויות. 2. בשלב זה, לא הומלץ על מתן מנה חמישית של החיסון, אולם הוחלט להמשיך ולדון בנושא לאור התחלואה. מאידך, חשוב להשלים מנת חיסון רביעית לאוכלוסייה זכאית, שטרם קיבלה.

3. חבילת החיסון הבסיסית היא שתי מנות ומנת בוסטר, וכעת הוחלט לאפשר לילדים מעל גיל 5 לקבל מנת הדחף. היום (ד') ניתן לומר כי המלצות הועדה נשקלו, ולמרות שעדיין לא החמירו בהנחיות לציבור הרחב, כן החליטו על הרחבת האוכלוסייה המתחסנת, והחיסונים ינתנו גם מתחת לגיל 5.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן