בלעדי הצעת חוק חדשה: יודחו רבנים מקללים

הצעת חוק חדשה של חברת הכנסת מירב כהן, מבקשת להכליל גם שופט בהרכב שיוכל לדון בפיטורי רבני ערים. ההצעה מגיעה לאחר שורת התבטאויות של רבנים ולאחר דבריו הקשים של הרב מזוז על אמיר אוחנה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/01/23 13:48 יא בטבת התשפג

הצעת חוק חדשה: יודחו רבנים מקללים
הרב מזוז, צילום: Yaakov Naumi/Flash90

הצעת חוק חדשה: בעקבות סערת ההתבטאויות של הרב מזוז נגד הקהילה הגאה, ח"כ מירב כהן מיש עתיד הגישה הצעת חוק שתרחיב את האפשרות להדיח רבני ערים. הצעת החוק מנסה לייצר כלי לטיפול בתופעה של התבטאויות גזעניות או מסיתות גם כשאינן עולות לכדי עבירה פלילית, כדי לתת מענה גם לעבירות מסוג זה.

הרב מזוז תקף את אמיר אוחנה: "נגוע במחלה הזו"

כזכור, שבוע שעבר הרב מזוז התבטא בחריפות כלפי הקהילה הגאה, הגדיר את מצעד הגאווה כ"מצעד הבהמות שהולכות על שתיים" ואמר שיו"ר הכנסת הטרי, אמיר אוחנה נגוע ב"מחלה הזאת" ואף רמז שאסון מירון התרחש בגלל נטייתו המינית.

האמירות הקשות של הרב מזוז:

ההתבטאות של הרב מזוז נגד קהילת הלהט"ב, היא לא חדשה. בשנים האחרונות רבני ערים ורבנים התבטאו פעמים רבות בצורה בוטה כנגד קהילת הלהט"ב. "המצב הנוכחי בו התבטאויות אלו עוברות על סדר היום בלי שהרבנים יועמדו לדין משמעתי אפקטיבי שמעמיד אותם במקומם, הוא בלתי נסלח" נכתב בהודעת חברת הכנסת מירב כהן.

אוחנה

אוחנה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

להוסיף שופט להרכב הדיינים

הצעת החוק מבקשת להגדיר את הרכב בית הדין ואת אופן מינוי הדיינים, כך שיכלול גם שופט מחוזי בדימוס. במצב כיום, בית הדין המשמעתי הקבוע בחוק, מורכב מדיין ושני רבני עיר. ולפי חברת הכנסת הרכב זה אינו מקיים דין משמעתי אפקטיבי. 

בנוסף, הצעת החוק מגדירה מהי עבירת משמעת והסדרת אופן ההחלטה על פתיחה בחקירה, הגדרת הגורם החוקר והסמכות לנקוט באמצעי חקירה והרחבת האפשרות להשעיית רב על ידי נשיא מועצת הרבנות הראשית. זאת, על מנת למנוע הסתה ולשמור על סטנדרט מחמיר של טוהר מידות כמצופה מרב עיר.