כוכבת ארץ נהדרת תוקפת את עיריית תל אביב: "בושה"

גיה באר גורביץ זועמת על היחס של עיירית תל אביב לילדי הגנים. בחשבון האינסטגרם שלה היא מוחה על המחדל העצום במחסור בסייעות: "תכניסו יד לכיס". מהעירייה נמסר בתגובה: "צוות הגיוס שלנו עובד במרץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/23 13:38 יא בטבת התשפג

כוכבת ארץ נהדרת תוקפת את עיריית תל אביב: "בושה"
צילום: shutterstock

לגיה באר גורביץ, שחקנית ב"צומת מילר" ו"ארץ נהדרת", נמאס מהיחס של עיריית תל אביב. אתמול (ב') היא העלתה סטורי לחשבון האינסטגרם, ובו שיתפה בתסכול שלה מול 70 אלף העוקבים. "הגן שלנו קורס", זעקה מול המצלמה, "זה לא בסדר שהבן שלי הולך לגן שלנו כשאין סייעת שתעזור לגננת".

"בעיריות אחרות מכניסים יד לכיס ומוצאים פיתרון"

גורביץ שיתפה כי בגן של הבן שלה, ובגנים נוספים רבים בתל אביב, אין סייעות קבועות שנמצאות עם הגננת. הסייעות מתחלפות באופן יום-יומי, ולרובן אין מחליפה שתבוא כשהן חולות ונעדרות. "בעיריות אחרות מכניסים יד לכיס ומוצאים פיתרון", אומרת גורביץ. "חבר של הבן שלי בוכה כל בוקר בשער כי הוא לא יודע מי תבוא אליו", היא מספרת בכאב.

היא מוסיפה סטורי זועם נוסף על כך שתל אביב היא העיר היקרה בעולם, ודורשת שימצאו תקציב לסייעות מחליפות ויפתרו את המחדל בגנים. הסטורי, שהפך לרילס, הגיע לאלפי לייקים ומאות תגובות מזדהות של הורים זועמים. 

תגובת עיריית תל אביב-יפו

העירייה מסרה בתגובה: "עיריית תל אביב-יפו עובדת מסביב לשעון על מנת להתמודד עם מחסור כוח האדם בסייעות. עם זאת, נדגיש כי מדובר במשבר ארצי ולא מקומי, ובעיר תל אביב-יפו כל תקני סייעות הקבע בעיר מאוישים, כך גם תקני הסייעת המחליפות שמגיעות אחת לשבוע וילדי הגנים מכירים אותן. האתגר העיקרי ניצב בכל הנוגע לגיוס סייעות ממלאות מקום, אלו שנדרשות להגיע להחליף סייעת או גננת חולה". 

"צוות הגיוס שלנו עובד במרץ על מנת לגייס עובדות נוספות בדרכים יצירתיות בהתאם לחוק, החל מגיוס עובדות בערים שכנות ועד הצעות שהעלנו למשרד האוצר כהכרה במשרת הסייעת כעבודה מועדפת וסורבו. גם העלאת שכר הסייעות לצערנו לא נמצאת בסמכות העירייה, שכן מדובר בהחלטה ארצית גורפת של משרד האוצר ומשרד החינוך שתלויה בהסכמים רחבים. באותה נשימה נציין כי הסייעות בתל אביב-יפו נהנות ממגוון רחב של הטבות, הכשרות מקצועיות, שעות המוכרות לגמול ולפנסיה ועוד. מתחילת השנה גייסנו כ-550 סייעות, ורק בחודש הנוכחי נקלטו לעבודה כ-19 עבודות חדשות. באשר למקרה הספציפי שציינה באר גורביץ', במפתיע חלו שתי סייעות הגן במקביל, מה שאילץ אותנו לשבץ בגן סייעת שילדי הגן לא מכירים וזה אכן אתגר לא פשוט בעבור הילדים והילדות".