הרבנים נגד בן גביר: "אסור לך לפעול נגד הוראות הרבנות הראשית"

הרב יצחק יוסף שיגר מכתב לשר לביטחון לאומי בו מחה נגד עלייתו להר הבית: "חש חובה להתריע על חומרת האיסור ולבקש ממך להימנע מלעלות בעתיד" | הרב עמאר: "אין שום היתר. איסור גמור"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/01/23 15:12 י בטבת התשפג

הרבנים נגד בן גביר: "אסור לך לפעול נגד הוראות הרבנות הראשית"
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף., צילום: Yaakov Cohen/Flash90

הראשון לציון הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל,  הרב יצחק יוסף, שיגר היום (ג') מכתב חריף לשר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, בעקבות עלייתו בפעם הראשונה כשר להר הבית. במכתב קרא הרב לשר לא לעלות שוב להר הבית ולמנוע מיהודים להיכשל בכניסה למקום השנוי במחלוקת הלכתית.

הרב יצחק יוסף: "אין לך לפעול כנגד הוראות הרבנות הראשית לדורותיה"

בפתח מכתבו כתב הראשון לציון: "שמעתי בצער על החלטתך לעלות להר הבית, היום יום צום עשרה בטבת, ומתוקף תפקידי כרב הראשי לישראל וכממשיכם של הרבנים הראשיים לדורותיהם, אני חש חובה להתריע על חומרת איסור עליה להר, ולבקש ממך בשם הרבנות הראשית לישראל להימנע בעתיד מלעלות להר הבית, כדי שלא להכשיל את הרבים, ובפרט כיום שהתמנית לשר במדינת ישראל והמכשול שיש בזה מצד השפעה על הציבור הוא גדול יותר." 

בסיום מכתבו ציין הרב כי "גם אם יש טענה שיש איזה מיעוט של רבנים שהתיר לך באופן אישי, הדבר ברור שכשר בממשלת ישראל אין לך לפעול כנגד הוראות הרבנות הראשית לדורותיה ומה יאמרו המון העם בראותם שר, יהודי שומר מצוות הפועל בניגוד לעמדת הרבנות הראשית. כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את הענין ולקדש שם שמים".

צילום: מינהלת הר הבית

הרב עמאר: "מוחה בכל אלה שנכנסים בזמן הזה להר הבית"

הרב הראשי הספרדי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, תקף את עלייתו של בן גביר להר הבית. במכתב ששלח תחת הכותרת: "אמת מארץ תצמח", כתב הרב עמאר כי “רבים פנו אלי לאמר שהיום נכנס שר להתפלל בהר הבית, ושאלו לדעתי. ותמהתי ועוד אתמה איך שר בישראל שומר תורה ומצוותיה מפר בפרהסיא פסק דין תורה של כל מועצות הרבנות הראשית, שיצאו בעקבות רבותינו גדולי הדור ופוסקי הדור, לקדושים אשר בארץ המה, ויבלח”ט אשר חיים עדנה, שפסקו על פי דין תורתינו הקדושה – שאסור ליכנס להר הבית איסור גמור".

צילום: Michael Giladi/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי “ובוודאי שאין בכוחנו למדוד גבולות הבית והעזרות, ועלולים ליפול באיסורים החמורים ביותר, ה’ יצילנו ואני רואה חובה לעצמי כראשון לציון והרב הראשי לעיר הקודש והמקדש ירושלים, למחות בכל אלה שנכנסים בזמן הזה להר הבית, ולהודיע שאין שום היתר כלל וכלל לכניסה להר הבית.”