מפתיע: זו העיר שהכי טוב לחיות בה בישראל

על פי נתוני הלמ"ס ראשון לציון מדורגת במקום הראשון במדד איכות החיים בערים הגדולות בישראל | רחובות מובילה באחוז המועסקים ורמת גן בשיעור הנמוך בתמותת תינוקות ומה עם תל אביב?

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/23 14:17 י בטבת התשפג

מפתיע: זו העיר שהכי טוב לחיות בה בישראל
צילום: Moshe Shai/FLASH90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ג') את מדד איכות החיים בערים הגדולות בישראל. מי שמובילה ברוב מדדי איכות החיים בהשוואה ל-16 הערים הגדולות היא ראשון לציון. העיר מובילה באחוז המועסקים שתפקידם מאפשר קידום, בתחושת הערכה מבני המשפחה, באחוזים הנמוכים ביותר של תחושת דיכאון ותחושת בדידות, בשביעות רצון מהדירה, בשביעות רצון מאזור המגורים, בשביעות רצון מפארקים ומשטחים ירוקים באזור המגורים ובאחוז המשתמשים באינטרנט.

רחובות מובילה באחוז המועסקים ורמת גן בשיעור הנמוך בתמותת תינוקות

עוד עולה מהנתונים כי העיר רחובות מובילה באחוז המועסקים המרוצים מההכנסה ובאמון במערכת הבריאות והעיר רמת גן מובילה בשיעור האבטלה הממושכת הנמוך ביותר, בשיעור הנמוך ביותר של תמותת תינוקות, בתחושת ביטחון בחשכה, בתוחלת חיים, באמון במערכת המשפט, בתחושת יכולת להתמודד עם בעיות ובשימוש בשירותי ממשל מקוונים.

הבורסה ברמת גן, תכנית מתאר חדשה

רמת גן,  צילום: Miriam Alster/Flash90

כפר סבא מובילה בהכנסה חציונית ובאחוז הנמוך ביותר של משקי בית המשלמים עבור דיור 30% או יותר מתוך ההכנסה הכספית נטו. כמו בשנת 2021 לא היו הרוגים בתאונות דרכים בכפר סבא ולא היו חריגות בקוליפורמים בבדיקות מי השתייה.

תל אביב-יפו מובילה בשיעור התעסוקה, חיפה בשביעות רצון מהעבודה

בתוך כך, הלמ"ס מפרסם כי הערים פתח תקווה, נתניה ואשקלון עברו ב-2021 לקבוצת הערים עם ציון כולל גבוה במדדי איכות חיים. העיר פתח תקווה מובילה בשביעות רצון מהניקיון באזור המגורים, ובאחוזים הנמוכים ביותר של תחושת בדידות ותחושת אפליה, נתניה מובילה באחוז הנמוך ביותר של עלות שירותי דיור לחודש ואשקלון מדורגת שנייה במדדים האלה: באחוז המועסקים שתפקידם בעבודה מאפשר קידום, בשביעות רצון מפארקים ומשטחים ירוקים באזור המגורים ובשביעות רצון מהחיים.

תל אביב

תל אביב צילום: shutterstock

העיר תל אביב-יפו מובילה בשיעור התעסוקה, באחוז המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון, באחוז המועסקים שתפקידם תואם את תחום לימודיהם, באחוז הנמוך ביותר של חוסר שביעות רצון ממשך ההגעה לעבודה, בשיעור הזכאות לבגרות, במעורבות אזרחית, אמון במערכת המשפט, אמון כללי בזולת ובנגישות למחשב. חיפה מובילה בשביעות רצון מהעבודה, בצפיפות הדיור הנמוכה ביותר, בהשכלה על-תיכונית והשכלה גבוהה ובאמון בממשלה.