"יפוצץ את המצב": האיום של חמאס במידה על האמירה של בן גביר

לאחר שהשר איתמר בן גביר הודיע כי יעלה להר הבית, במשטרה נערכים לביקור. בחמאס הגיבו באיומים ואמרו: "ממשלת המתנחלים הפשיסטית החלה את תוכניתה" | "אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות בשאלה מתי אני מתכוון לעלות להר הבית"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/01/23 11:05 ט בטבת התשפג

"יפוצץ את המצב": האיום של חמאס במידה על האמירה של בן גביר
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עליית בן גביר להר הבית: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע מוקדם יותר כי הוא עתיד לעלות להר הבית בקרוב. בחמאס הגיבו להודעה באיומים ודובר התנועה עבד א-לטיף אל-קאנוע איים ואמר כי "התוקפנות של הכיבוש הציוני כלפי עמנו והריסת הבתים מגיעה בצל הכוונה של העבריין בן גביר להסתער על אל-אקצא, מה שמעיד על כך שממשלת המתנחלים הפשיסטית החלה את תוכניתה בתקיפת עמנו ואל-אקצא והכריזה עליו מלחמה".

המכתב ששלחו החמאס למתווך המצרי

דובר החמאס המשיך ואמר "התוקפנות הציונות תיענה בהתנגדות של עמנו והנהגתה לא תוכל להשיג את מטרותיה", הוא הוסיף, "עמנו וההתנגדות האמיצה לא ישתקו לנוכח הפשיזם והתוקפנות של הממשלה החדשה". בנוסף דווח ברשת אלמיאדין כי בחמאס שלחו מכתב למתווך המצרי בו הזהירו מפני עלייתו של בן גביר להר הבית.

חמאס

חמאס, שוב מאיימים | צילום: Attia Muhammed/Flash90

תגובת בן גביר והשר הקודם שעלה להר

בן גביר עצמו צייץ אמש בטוויטר: "אני מודה לכל כלי התקשורת על ההתעניינות בנושא העליה להר הבית. אכן, הר הבית הוא נושא חשוב וכמו שאמרתי אני מתכון לעלות להר הבית. לגבי לוחות הזמנים - אני מבטיח לעדכן כשאעלה. עד אז, אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות עם ידיעות שעוסקות בשאלה מתי אני מתכוון לעלות להר הבית".

בתוך כך, משטרת ישראל לא מחכה וכבר נערכת גם היא לביקורו הצפוי של בן גביר בהר שצפוי להיות מלווה בכוחות רבים נוכח מעמדו החדש כשר בממשלת ישראל. בעבר עלה גם אורי אריאל להר הבית בעודו מכהן כשר.

השר אריאל בהר הבית, הבוקר

השר אריאל בהר הבית, הבוקר צילום: אליסף אופן