לפיד: "אסור שבן גביר יעלה להר הבית - ימותו אנשים"

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד דיבר בפתח ישיבת סיעתו ותקף את החלטת בן גביר לעלות להר הבית: "זו התגרות שתוביל לאלימות" | ליברמן תקף ההסכמים הקואליציונים: "הבורות הצליחה לחנוק את ההשכלה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/01/23 15:13 ט בטבת התשפג

לפיד: "אסור שבן גביר יעלה להר הבית - ימותו אנשים"
יאיר לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תוקף את החלטת בן גביר: בפתח ישיבת סיעתו, יש עתיד תקף יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד את החלטת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לעלות להר הבית. "אסור שאיתמר בן גביר יעלה להר הבית, זו התגרות שתוביל לאלימות שתסכן חיי אדם ותעלה בחיי אדם". לפיד תקף גם את ראש הממשלה נתניהו הטענה כי הוא לא שולט בבן גביר ואמר "עם כל זה שביבי חלש הוא מוכרח הפעם לעמוד ולהגיד לו אתה לא עולה להר הבית כי ימותו אנשים".

צפו בדבריו של לפיד:

ההסכמים הקואליציונים סותרים את ספרו של הרצל ב-200 אחוז

יו"ר כחול לבן אמר בישיבת סיעתו: "אינני רוצה לנצח במלחמת האחים שנתניהו מנסה להצית – אני רוצה למנוע אותה. אני לא רוצה לתת כוח לקיצוניים – אני רוצה להציג אלטרנטיבה". עוד הוסיף גנץ: "נתניהו מבשל בסיר אחד – באנגלית ביקור חשוב באמירויות ואמירות מרגיעות, ועל כירת הגז השנייה מבשל עם שותפיו פגיעה ביסודות העמוקים ביותר של הדמוקרטיה שלנו - בלהט"בים, בערבים ובמי לא.
בסיר הזה, הוא מבשל את מה שהוא באמת מכוון אליו – פטור ממשפט".

גם יו"ר ישראל ביתנו דיבר בפתח ישיבת סיעתו ותקף את הממשלה: "אני אכן סבור שהקמת הממשלה השישית של נתניהו, זו לא סופה של מדינת ישראל, לפחות בינתיים, אבל בוודאות זה סוף הציונות וסופה של התנועה הציונית. כל מי שיודע קרוא וכתוב, שיקח את 134 העמודים של ההסכמים הקואליציוניים ושינסה להשוות את זה למה שכתוב פה בספרו של הרצל "מדינת היהודים". ההסכמים לא סותרים ב-100% אלא ב-200% את מה שכתוב בספרו של חוזה המדינה". 

"הבורות הצליחה לחנוק את ההשכלה"

לצערי, זו לא רק סופה של התנועה הציונית, אני חושב שגם מבחינת המאבק ההיסטורי - הבורות הצליחה לחנוק את ההשכלה. אמנם זה לקח יותר מ-140 שנה, אבל כשאתה נזכר ברוח המרעננת, המתחדשת של תנועת ההשכלה, אני בטוח שמשה מנדלסון ונפתלי הרץ-וייזל מתהפכים בקברם כשהם מסתכלים על ההרכב של ממשלת נתניהו" אמר ליברמן.

ליברמן

ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם במישור הפרקטי, לא מספיק שפירקו את משרד החוץ, פירקו את משרד החינוך, פירקו את משרד הביטחון, ומי שימנה את הרב הצבאי הראשי, זה הרב הספרדי הראשי שאפילו יום אחד לא שירת בצה"ל ואין לו מושג מה זה צה"ל. והשאלה היא מה השלב הבא? אני אגיד לכם בדיוק- בשלב הבא, יבוא שר החינוך יחד עם סגן השר האחראי על התודעה המשיחית ויבקשו למנות את קצין החינוך הראשי. אין פה בכלל ספק, הם כבר עובדים על זה וזה חלק מתכנית העבודה שלהם.