מוחל על כבודו אוחנה: "עשיתי לעצמי כלל - לא לתקוף רבנים"

ישיבת סיעת הליכוד נערכה באופן סגור, אולם מספר ציטוטים מעניינים הודלפו ממנה, בהם נשמעים חברי ליכוד תומכים ביו"ר הכנסת ומגנים את האמירות נגדו: "אמירות חשוכות ולא חשוב מי אמר אותן, הציבור צריך להבין שאנחנו רואים בהן אמירות חשוכות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/01/23 22:44 ט בטבת התשפג

אוחנה: "עשיתי לעצמי כלל - לא לתקוף רבנים"
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה | , צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בסיעת הליכוד החליטו היום (ב') כי ישיבת הסיעה הראשונה מאז השבעת הממשלה בשבוע שעבר, תתקיים כישיבה סגורה, ללא חלק מקדים שפתוח לכלי התקשורת וכפי שנעשה בדרך כלל. אלא שמהישיבה הסגורה הודלפו מספר ציטוטים מעניינים. 

חברי הליכוד נשמעו בהקלטות שפורסמו ב"חדשות 12" כמגנים על יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שמאז מינויו בטרם הושבעה הממשלה, סופג ביקורת אישית מצד רבנים ונבחרי ציבור חרדים. חברי הכנסת ביקרו את תוכן הדברים אך שמרו גם על חברי הקואליציה שמרכיבה בתוכה את המפלגות החרדיות-דתיות.

"ההתקפות על אוחנה הן לא דבר שמקובל"

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, אמר על המינוי של אוחנה כי "הליכוד החליט להעמיד בראשות הכנסת איש מהקהילה הגאה. מהרגע שהליכוד החליט שהוא שם בראשות הכנסת את אמיר אוחנה, אנחנו הוכחנו באופן ברור שלא נאפשר שום פגיעה באף אוכלוסייה בישראל. אנחנו לא נשנה פה את פניה של המדינה כפי שהיריבים הפוליטיים שלנו אומרים".

מנגד, חבר הכנסת דוד ביטן היה תקיף יותר: "ההתקפות על אוחנה הן לא דבר שמקובל, וגם אנחנו צריכים לצאת כולנו בעניין הזה. אנחנו צריכים להגן על אוחנה, כי הוא הנציג שלנו, של הליכוד, עם כל הכבוד".

שר החקלאות אבי דיכטר הבהיר: "ישנן אמירות חשוכות ולא חשוב מי אמר אותן, הציבור צריך להבין שאנחנו רואים בהן אמירות חשוכות".

אוחנה ואביו מרימים כוסית לאחר קבלת התפקיד |

אוחנה ואביו מרימים כוסית לאחר קבלת התפקיד | צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

אוחנה: "תאמינו לי, אני חזק"

אוחנה עצמו, כמי שעומד במרכז הסערה, ביקש להרגיע את הרוחות: "תאמינו לי, אני חזק", נשמע אומר בהקלטות, "אני עשיתי לעצמי כלל לא לתקוף רבנים, ואני ממליץ לכם לאמץ את הכלל הזה. תאמינו לי, עניין של יום, יומיים, כל זה יעבור, ואני מאוד מעריך את הדברים שלך ושלכם. תודה".

הרב עמאר תקף את חברי הכנסת החרדים: "בושה שאין כדוגמתה"

הרב שלמה עמאר תקף בחריפות את חברי הכנסת החרדיים שתמכו במועמדתו של אוחנה. "אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה חרפה, אוי לאוזניים ששומעות זאת, ממנים אותם לתפקידים שנקראים תפקידים חשובים, איבדו כבר את כל הבושה גם אם היו משוגעים שעשו את זה, היו מסתתרים ואוי לו מי ששומעים עליו, ועכשיו בעוונותינו נפרצו השם ירחם, שלא יביא רעות לעם ישראל, עושים מזה מצעדים, מתגאים בזה".

"לצערי גם אנשים שנחשבים יראים תמכו, זה בושה שאין כדוגמתה, אנשים שמיציגים תורה ודת. צריך להתחזק בדבר הזה מאד, זה דבר חמור מאד, זה הדבר הכי נמוך שיש. זה דברים שלא היו מעולם שעושים מזה פרסום זה היה בושה גדולה. מצד שני חשבתי ששמעתי על המינוי אולי הגיע זמן המשיח כי כתוב חוצפה יסגא, היה הרבה חוצפות שחשבנו אבל כאן כבר הגענו לשיא, אנחנו צריכים להיזהר לא לקרב את אותם אנשים, לא להשלים להם מניין".

הרב מאזוז: "אומרים שאיזה שר ממונה על מירון נגוע במחלה הזאת"